Iemand Ervaring Met De Magic-bus?

Hoi,

ik (v,24) wil in januari naar Nieuw-Zeeland gaan voor ongeveer 6 weken. Nu weet ik nog niet of ik een groepsreis zal boeken (is alles lekker geregeld, maar wel 30 dagen met dezelfde mensen) of dat ik alleen zal gaan en de Magic-bus zal pakken (en dat vind ik dus best eng, in mijn eentje). Het is mijn eerste verre reis in mijn eentje, dus ben geen ervaren reiziger. kan iemand mij tips/advies geven?

groetjes, Annemiek

hallo annemeisje
ik woon dus zelf in whitianga (nieuw zeeland)
bij ons in het dorp komt bijna elke dag een bus van kiwi experieans.
ongeveer het zelfde als magic.
het was laatste zaterdag dat ik de bar even bezocht om rugby te kijken,veel beter dan voetbal.
even na vragen of er nederlanders bij waren ,ongeveer 6.
en het leuke ervan meeste waren brabanders.
en een paar reisde alleen ,maar als je reismaatjes niet bevalt blijf je gewoon langer op een plek ,en ga met de volgende bus.
en je maakt heel snel vrienden ,uit allerlei landen.
dus als je allen komt is er altijd wel iemand waar je kan mee reizen.
good luck

Hallo,

Ik ben zelf vorig jaar met de magic bus door NZ getrokken en het is me heel goed bevallen. Ik ben zelf 29 en de meeste mensen waren ergens in de 20 of 30. Bij de kiwi-experience ligt de leeftijd lager en het feest gehalte hoger. Dat was vor mij rede om voor Magic te kiezen. Je ontmoet vaak weer dezelfde mensen, maar e zit er niet zo aan vast als met een groepsreis. Ik zou het zeker doen!
Klaske

Hoi,

ik heb jaren geleden de Magi bus genomen, en dat beviel goed. Leuke mensen ontmoet, meer vrijheid dan bij bijv sawadee reizen enzo.

Sinds toen ben ik werkzaam geweest in de toeristenindustrie in het zuideiland en heb ook als gids op magic gereden . Heel erg leuk, leeftijd passagiers ligt inderdaad tussen de 20 en 40, gemiddeld.
Meeste mensen reizen alleen of met een vriend(in), en dan bedoel ik 2 vrijgezellen samen, en ook wat stelletjes maar die zijn in de minderheid.

Qua tijdsindeling : make sure dat je de meeste tijd op[ het zuideiland spendeert…het is geweldig!

Succes met je beslissing
groetjes van een nederlandse kiwi

Hi Anna,

In Oktober 2002 was ik in New Zealand. Ik zou zeker de Magic bus doen. Het is een leuke manier om mensen te leren kennen. De leeftijd ligt zo tussen de 20 en 35 jaar.
Je kan ook de Kiwi experience doen maar daar is het groepsgevoel, veel bieren, feesten erg belangrijk en als je daar van afwijkt dan lig je buiten de groep. Ergens in de buurt van Wanaka hebben ze een groot feest waar bij jongens als meisjes gaan en de meisjes als trash??? Ik heb dit alleen maar van horen zeggen.

In NZ kan je ook een deel van de Magic tour boeken bijvoorbeeld van Auckland naar het noorden of van Auckland naar Wellington en asl je dat bevalt dan kan je ook nog het zuideiland boeken.

Maar reizen in NZ is erg simpel met lokale bussen of je komt mensen tegen met auto’s. Waarna je met hun mee kan liften.

Magic kan je oa boeken in The Globe in Auckland. :rolleyes:

Veel plezier,
Meinoud

Hoi Annemeisje,

Ik (m/34) vertrek zelf ook in Januari voor 6 wkn NZ. Aangezien dit voor mij ook de eerste keer is (alleen en met rugzak) denk ik dat ik ook van de magic tours gebruik ga maken. Lijkt me de beste manier om, en het beste van het land te zien en om mede backpackers te ontmoeten.
Een andere optie zou nog kunnen zijn met Stray travel maar daar ben ik nog niet helemaal uit.
Zijn er misschien mensen op dit forum die bekend zijn met Stray Travel en wat zijn de ervaringen?
Groetjes, Twan

Ik heb zelf in NZ gewoond en het klopt ongeveer wel wat hiervoor is gezegd: Als je wilt feesten, mensen ontmoeten enzo dan is zo’n bus wel aardig.

Wil je wat meer van het land/cultuur/natuur zien dan zou je ik aanraden om een auto te huren of kopen met meerdere personen. Dit heeft zoveel meerwaarde dan een bus. Daarnaast ben je veel vrijer met een auto: je kunt op goedkope spots kamperen, goedkoop eten / spul kopen en je hebt de tijd aan je zelf. Daarnaast heb je nog steeds wel de optie om mensen te ontmoeten als je bijvoorbeeld bij hostels overnacht met je tent (wat ongeveer de helft goedkoper is dan een dorm room).

Enige prijsindi: Auto huren: $35, bezine $1,10/l tent place, 5-7$ p.p.p.n, dorm 16-20$ p.p.p.n.

t.ov. een bus pas:

kiwi experience, auckland-christchurch: 1000 dollar voor 6 wkn in jouw geval maakt ongeveer 20 dollar per dag. Als je met 2 personen een auto huurt ben je al goedkoper uit.

Just my 2cents.