Nieuw Zeeland 21/02/2012 - 17/03/2012

Hoi Allemaal,

Ik ben Marsha Heemskerk, 23 jaar oud. Half januari vertrek ik voor een half jaar naar Australie, en ga tijdens deze reis ook 25 dagen naar Nieuw-Zeeland. Hier kom ik op 21 februari aan, op het Zuidereiland. Ik wil in deze 25 dagen zoveel mogelijk van Nieuw-Zeeland zien, van beide eilanden.

Lijkt het je leuk om mee te reizen? Laat het me dan weten!

Groetjes, Marsha

Hey Marscha,

Ik las je berichtje en ik ben momenteel ook in Nieuw Zeeland. Helaas ben ik alweer weg als jij daar aankomt, maar ik wilde je een kleine tip geven qua planning. Als je graag met een backpackers bus wilt reizen, dan kan je nu (tot 14 November) bij stray met soms wel 50% korting een buspas boeken voor beide eilanden. Aangezien je in de zomer in Nieuw Zeeland bent en het hier dan hoogseizoen is kan het je echt veel geld schelen om nu al zo’n buspas te kopen. Zelf ga ik ook met Stray naar het zuidereiland en ik heb het geboekt via het bureau waar ik stage loop voor dezelfde prijs als direct bij Stray. Mocht je interesse hebben, stuur me dan een mailtje!

Groetjes,

Lum

Hoi Lum,

Heel erg bedankt voor je berichtje. Ik heb de site opgezocht, en het ziet er erg aantrekkelijk uit. Het is dan gewoon een tour van bijvoorbeeld 24 dagen die ik dan boek toch?
Kan je me misschien iets meer vertellen over de kosten die er naast de tour nog extra bijkomen? Ik zie heel veel korting inderdaad, dat zou heel mooi meegenomen zijn. Ik ga me er dit weekend meer in verdiepen.

Bedankt voor de mooie tip in ieder geval!

Groetjes,

Marsha

Hey Marcha,

De busreizen met Stray zijn op Hop on - Hop off basis. Dit betekend dat je overal onderweg eruit kunt en een bus later weer verder kunt gaan. In totaal is je pas een jaar geldig dus zolang mag je erover doen om op je eindpunt te komen maar je mag ook de hele trip in 1 keer boeken en dan is je trip zolang als het aantal minimum dagen dat voor die pas aangegeven staat. Je hebt ook nog 2 andere bedrijven die ongeveer hetzelfde doen: Kiwi experience en Magic bus. Kiwi experience is een beetje meer een party bus en Magic zit wat dat betreft tussen Stray en Kiwi in. Verder gaat Stray het meest ‘off the beaten track’ en hebben ze de meeste gratis activiteiten onderweg.

Het leuke van de hop on - hop off backpacker bussen is dat je driver ook meteen je gids is en je dus erg veel kan vertellen over de plekken waar ze heen gaan. Een ander voordeel in vergelijking tot gewone bussen is dat deze bussen onderweg ook nog stoppen op plekken waar bezienswaardigeheden zijn, dus het is niet gewoon een trip van A naar B. Verder ontmoet je heel veel mensen op de bus, want je driver zorgt ervoor dat iedereen elkaar leert kennen. Daarnaast hoef je je geen zorgen meer te maken over het boeken van je accomodatie, want dat regelt de driver voor je. De kosten voor je accomodatie zitten echter niet inbegrepen in de prijs. Ook voor je eten moet je zelf nog zorgen, maar de bussen stoppen ook bij supermarkten waar je goedkoop eten kan inkopen. Mocht je graag in een ander hostel verblijven dan waar de meeste mensen op de straybus heen gaan (bijvoorbeeld omdat je daar vrienden hebt zitten of je kent iemand in die plek en dan kan je gratis blijven overnachten), dan is dit ook geen probleem en kan je dat gewoon aan je driver laten weten.

Dat is dus een beetje hoe het werkt. Mocht je interesse hebben, stuur me dan een mailtje op lotte@internexnewzealand.com en dan kan ik je verder helpen met boeken.

Alvast veel plezier met de voorbereidingen voor je reis!

Groeten,

Lum