Nieuw Zeeland najaar 2018!

Hallo,

Graag zou ik rond oktober 4/5 weken naar Nieuw Zeeland gaan om te backpacken. Het idee is om middels de hop on hop off bus te gaan reizen. Echter de gedachten dat ik coole, rustigere plekjes hierom misloop staat me niet aan.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze bussen- of juist met eigen vervoer? Wat raden jullie aan?
Alleen met een camper/huurauto is ook zo maar alleen, dus als er meer gegadigden zijn voor die periode, laat het vooral weten!

Groetjes Janneke

hoi Janneke,

Ik heb een paar jaar terug met de bus van Stray Travel rond gereisd. Er is volgens mij nog 1 ander bedrijf die ook hop on/hop off bussen heeft, ik even niet op de naam. Stray pretendeert zelf dat ze “often the beaten track” zijn, terwijl de ander mogelijk iets meer mensen trekt die vooral alle kroegen willen verkennen. Ik zou in jouw geval dus voor Stray gaan als je met de bus reist.

Je bent natuurlijk niet zo vrij als je met een auto bent, maar ik heb het zelf niet echt als beperkend ervaren. Er wordt regelmatig gestopt op mooie plaatsen onderweg waar je voldoende tijd hebt om wat foto’s te maken e.d.
Daarnaast kan je natuurlijk zelf bepalen hoe lang je op elke plaats blijft en dan ben je vrij om uren lange hikes te maken waar je niet noodzakelijk veel mensen tegen komt.

Ik heb al meerdere keren met eigen vervoer roadtrips gedaan in Noord Amerika, maar dat heeft ook het nadeel dat je zelf alles moet gaan uitzoeken. Met Nieuw Zeeland heb ik vooraf amper wat onderzocht en ik werd elke keer weer opnieuw verrast met prachtige bestemmingen en wat dat betreft was het zeker geen mindere ervaring.

Dankjewel voor je reactie!!