Mijn naam is Lianne Buijs ik ben 24 jaar en wonende in Den Haag. Ik ga in januari 2012 voor 6 weken naar Nieuw Zeeland waar ik met de kiwiexpierence bus de eilanden ga verkennen. Ik ben wel vaker naar het buitenland geweest, ook voor langere tijd zoals Zuid-Afrika, Kenia en Cambodja maar nog nooit in mijn eentje.
Ik ben op zoek naar een reisgenoot die misschien hetzelfde reisplan heeft zoals ik of iemand die al langere tijd in Nieuw Zeeland zit, bijvoorbeeld voor stage of werk, die ik als mijn contactpersoon kan gebruiken. Wat mij voornamelijk tegenzit is de lange vliegreis in mijn eentje, wie weet dat iemand mij kan vergezellen?
Ik zag je berichtje en wil ook graag in die periode naar die uithoek van de wereld! Ik ben 23 en ga als het allemaal door gaat ook alleen…
Liggen bij jou de vlieg- en reisdata al helemaal vast? Heb je de kiwilines al gereserveerd
Ik zit er ook over te denken in Januari weg te gaan, en dan alleen met de bus te gaan reizen. Maar ik denk er over eerst naar Australië te gaan om de Aussielines te doen (Melbourne-Cairns) en daarna de Kiwilines… Wil jij niet ook Australië ontdekken?
Ja ik zou ook wel heel graag naar Australie willen maar dat gaat niet met mijn werk nu op dit moment, ik kan echt maar 6 weken weg zijn. De data staan niet precies vast maar het is wel de bedoeling in januari weg te gaan en februari terug te zijn.
Ik heb nog niet het ticket gekocht, wel uitgezocht welke ik wil doen, nl de whole kit and caboodle pas en dan kan ik rustig alles ontdekken. Ik wacht eigenlijk nog even want ik hoop datie nog een keer in de aanbieding komt, de rest van de passen zijn ook al in de aanbieding hier en daar dus denk dat die ook wel een keer voorbij komt.
Ik vind het vooral fijn dat ik iemand heb om mee te vliegen en even in te komen in het land en de gewoontes, ik verwacht niet dat we dezelfde route precies nemen ofzo hoor, denk ook dat ieder zijn eigen weg moet gaan maar het is altijd fijn om even rustig te beginnen.
Ik zie dat je erover aan het denken bent om met de kiwi experience te gaan reizen… je kan beter kijken of de Stray bus misschien iets voor je is! Ik heb deze bus zelf ook genomen in nieuw zeeland en is supergoed bevallen, allemaal goed geregeld en leuke uitstapjes. ook zijn er best wel veel nederlandse mensen in deze bus en ligt de leeftijd wat hoger. In de kiwi zitten namelijk bijna alleen maar van die 18 jarige feestbeesten die met de creditcard van pa op stap zijn…
Ik hoop dat je wat aan deze tip hebt en veel plezier alvast met voorbereiden!
Oke thanks voor de tip, ik zat inderdaad al te twijfelen maar ik zie ook dat de straybus tickets in de aanbieding zijn dus de keuze is snel gemaakt nu haha!
Mocht je verder nog tips hebben, zijn altijd welkom! Welke busticket had jij eigenlijk?
Let op: deze tickets zijn vaak maar tot een bepaalde datum geldig! Als je ook nog maar Australië wilt, moet je overwegen wanneer je wel een langere periode weg kan zodat je dit kunt combineren. Scheelt een hoop geld aan vliegtickets!
Ik zag je berichtje over de Stray bus (waarvoor dank!), ik heb die naam al vaker horen vallen… Wat voor type mensen zitten daar op en wat voor excursies heb je gedaan? Doe je die dan ook in een groep? Wie regelt accomodatie? Ben benieuwd! Ben zelf 23 en kom echt voor de mooie plekjes en gave excursies, niet voor de drankspelletjes… Daar voor kan ik ook naar Texel haha.
En @ lianne: jammer dat je niet meer de tijd hebt! Ik ben me echt aan het oriënteren voor een periode van een paar maanden, en als ik ga dan vlieg ik waarschijnlijk eerst aan op Sydney (waar ik dan een weekje of twee blijf)… Succes met je voorbereidingen!
Eenzelfde verhaal heb ik ook gehoord. Veelal wordt stray aangeraden. Kijk maar eens op het forum hier. Zelf ook nog geen ervaringen mee overigens. Daarnaast laat gewoon een aantal dingen op je afkomen. Een busticket is snel aangeschaft. Wie weet tref je daar iemand waarmee het klikt en dan kun je samen een auto huren! Krijg je een hele andere trip. Succes met je keuzes. Oh ja op de site van stray staat best duidelijk hoe ze werken!
Wat een leuke reacties allemaal! Ik heb inderdaad maar besloten met de stray bus te gaan, maar zie wel dat de tickets gewoon een jaar nadat je de eerste dag bent gaan reizen nog geldig zijn en dat ze binnen een jaar van aankoop moeten worden geactiveerd dus ik ga ervanuit dat ik nu mijn ticket kan kopen voor januari, aangezien die nu in de sale is
Succes anne met jou vakantie! Jammer dat ik niet naar Australie kan maar ach, Nieuw Zeeland is ook super!
Ik ga in januari 4 weekjes naar nz. Zat er ook aan te denken om te stray te gaan. Ik moet me nog even goed verdiepen in de verschillende trippen die ze aanbieden.
Ik heb inmiddels mijn busticket geboekt van Stray dus nou moet ik zeker gaan, heb alleen nog niet mijn vliegticket. Is het miss een idee dat we samen heen vliegen? Ik vind het persoonlijk wel altijd fijn om de eerst dag even met iemand te kunnen orienteren…
Ik heb zelf de Maximus pass maar die is voor minimaal 28 dagen dus ik ga ervanuit dat jij een andere pas kiest. Ik ben van plan om rond de 2de te vliegen, ik moet eerst nog even met mijn baas nog bevestigen!