Vraagje tickets en bus

Hoi,

aan jullie als ervaren reizigers de volgende vraag. Over 5 maanden ga ik naar Australie en NZ. Vliegticket is geregeld. Nu ben ik de prijzen van tickets in de gaten aan’t houden naar NZ, waar ik van half december tot half januari naar toe wil. Voor circa 200 euro kan ik nu een retourtje hebben. Nu weet ik dat ik ook het e.e.a. op me af moet laten komen, maar ik zou deze het liefst nu al boeken. Wat zouden jullie doen? Daarnaast heeft Stray travel nu goede aanbiedingen voor de bus in NZ. Wat te doen? Nu kopen of toch afwachten of ik in NZ iemand vind om samen een auto te huren? Poeh vind het zo moeilijk… En wat een vervelende dingen om over na te denken zeglol2…

Gr. Anita

Ah, ik kwam je raag bij het Oz forum eerder tegen, dus aldaar staan mijn gedachtes al… :slight_smile:

Anita,

Let bij de aanbiedingen van Stray wel op de kleine lettertjes. Vaak gelden deze aanbiedingen alleen als je je reis begint voor een bepaalde datum (op dit moment geloof ik 30-09-2011.

In Nieuw-zeeland worden er bij veel hostels ook auto’s te koop aangeboden, ben er zelf in 2008 geweest. Heb toen een auto gekocht voor rond de 1500 euro en die 6 weken later de eerste dag weer verkocht voor dezelfde prijs. Natuurlijk is dit ook een kwestie van geluk hebben. Maar het is aangezien het kleine risico dat je loopt om de auto niet te kunnen verkopen naar mijn mening een betere optie dan huren. Denk wel aan het regelen van een verzekering e.d. Auto-verkoop onder backpackers gebeurt daar aan de lopende band, dus ik denk dat het het overwegen waard is.