Hoi allemaal,
Ik ben me aan het orienteren op een reis naar Zuid-Amerika van ca. 3 maanden. Ik zou graag over ca 3 weken willen vertrekken.
Ik wil mijn reis beginnen met voor een 3-4 weken in dezelfde plaats te verblijven, om mijn spaans met lessen op te halen en om te acclimatiseren. Daarna zou ik dan rond kunnen gaan reizen. Mijn gedachten gaan uit naar het gebied van Zuid-Peru, Bolivia, Noord-Argentinië en Noord-Chili: o.a. Arequipa, Cusco, Uyuni, San Pedro de Atacame, Salta, Iguazu, Buenos Aires. De route staat nog niet vast; al wel veel tips gelezen.
Ik heb een aantal plaatsen in gedachten om mijn reis in te beginnen en die me goed lijken om langere tijd te verblijven: Arequipa, Cusco en Buenos Aires.
Het ticket wil ik op korte termijn boeken, maar dan moet ik wel weten welke!
Ik zou met een open-jaw van Lima naar Buenos Aires kunnen reizen, of andersom (of misschien zelfs retourtje Lima).
Wat raden jullie aan om als ticket te boeken? Wat zijn de ervaringen met het reizen in een bepaalde richting? (Lima-BA of BA-Lima). Zijn er mensen die langere tijd in BA en/of Arequipa en/of Cusco hebben verbleven, en zo ja, hoe is het bevallen?
En overige tips zijn altijd welkom natuurlijk ;).
Het nadeel van starten en spaans leren in BA lijkt me dat het verblijf en de lessen een stuk duurder zijn. Het voordeel van starten hier lijkt me dat je van ontwikkeld gebied naar ‘minder ontwikkeld’ gebied gaat, en er dus gaandeweg wat meer in komt.
Voor mij is het belangrijk dat de startplaats gemoedelijk is, om wat meer tot mezelf te komen na een hectisch leven hier in Nederland. En dan zien we wel weer verder.
Any thoughts? Ik hoor het graag!
Grtz,
Marco.