Waar boeken?

Hallo,

Wij willen in september 2013 een reis maken naar Maleisie inclusief borneo. We hebben meerdere groepsreizen gezien. Welke reisorganisatie raden jullie aan? Als we alles zelf zouden boeken zijn we dan goedkoper uit en hebben jullie hierin ook tips?

groetjes Gerdien & Richard

Iemand ervaring met rondreizen via Fox?

hoi,

voor ervaringen is er op Wereldwijzer een apart forum waar wel een bericht in staat over Fox reizen. Even kijken op de hoofdpagina waar dit forum is.
Welke reisorganisaties heb je nog meer gezien?

Frank

We hadden ook een reis via ‘Koning Aap’ gezien. Echter is dat geen gegarandeerde reis maar die van Fox wel. We zijn nog nooit eerder in Maleisie geweest en willen onze eerste keer wel zeker zijn dat we alles gaan zien wat we willen zien. Ook het vervoer dat geregeld is spreekt ons erg aan.

als je zeker wilt zijn dat alles geregeld is dan is Fox een goede keus, hierna kun je altijd nog beslissen of je voor een tweede keer naar Maleisië wilt en dan zelf alles regelen of wederom laten regelen. Ik ken de reizen van Fox niet inhoudelijk maar de prijs/kwaliteit is van Fox goed te noemen. je krijgt waarvoor je betaalt.

Frank

Ik heb mijn rondreis 5 jaar geleden geboekt bij NRV. Dit was geen groepsrondreis, maar die bieden ze ook aan.
Misschien is dit wel wat voor je ?

Hallo Gerdien & Richard.
Mijn vrouw en ik reizen al jaren door div landen en regelen alles zelf.
Afgelopen September zijn wij twee maanden door Thailand en cambodja gegaan.
Cambodja hebben wij geboekt van uit Thailand, het verschil om daar te boeken of in Nederland was ongeveer 500 euro in ons voordeel.
Ook loont het de moeite om te shoppen bij de verschillende vliegtmaatschappijen zelf, en de aanbieders.
Het scheeld echt of je kort van te voren boekt of bv. drie maanden van te voren.
Wij zijn nu aan het bekijken om naar maleisie te gaan wij gebruiken hier voor google earth, en de zoek machine Copernic agent personel met de gids van Lonely planet.
Op deze manier vinden wij de websites van de div. hotels en de route om er te komen.
Wij reizen alleen met openbaar transport.( onze leeftijd ik ben 65)
Het is allemaal goed te doen.
Met vr. gr.
Delmer.

Hoi,
Wij zijn ook druk bezig met het zelf plannen van een reis. Gezin met twee jonge kinderen. Vlucht met emirates al geboekt en ook een aantal verblijfplaatsen. Dit bespaart ons veel geld omdat we met 4 zijn, maar verder zijn de bouwstenen van Riksja travel ook handig. Wij zoeken nog iets voor georgetown en cameron Highlands.
Petra

Agoda kan handig zijn voor als je hotels zoekt. indien je vervoer erbij wilt boeken dan is Riksja natuurlijk een optie aangezien jullie met 4 personen reizen en de bouwstenen altijd van minimaal 2 personen uitgaan. Neem een kijkje op de site van Agoda en je hebt meteen een indruk hoeveel de hotels en andere accommodaties in Penang en CH kosten.

Gr. Frank

Twee jaar geleden met Outsight 3 weken naar Borneo geweest, individuele rondreis. Prima geregeld. Voor reisverslag zie website outsight.

Kijk eens op deze site Reisorganisaties vergelijken

Geeft volgens mij een heel duidelijk verschil tussen de verschillende aanbieders van groepsreizen.

We hebben gaan drie weken een rondreis maken door Maleisië en Borneo met Fox en hebben er super veel zin in!

Hoi Delmer,
Vandaag zag ik pas jullie berichtje staan. En ik ben benieuwd of jullie inmiddels een rondreis met openbaar vervoer door Maleisië uitgezocht-gepland hebben. Aangezien ik net pas begin met het uitzoekwerk voor een dergelijke reis zijn jullie tips en reisplan van harte welkom!
Vriendelijke groet,
mijke

Hoi mijke,

Ben jij inmiddels terug. Ik zou graag jouw bevindingen horen!

Groeten Nadieh

Via Wereldwijzer app

Hoi Nadieh,

Ja wij zijn helaas al weer terug! Vond het een prachtig veelzijdig land en echt super relaxt om daar rond te reizen.
Wij hebben een combi gemaakt met rondreizen in west Maleisie en Sabah. Alle high lights en bekende plaatsen zijn makkelijk met openbaar vervoer (bus) te bereiken en kleinere plaatsen met mini bus. Maar bij sommige “wildlife” plekken ontkom je er niet aan om soms een tour te boeken.
Het ter plekke hostel/BB/hotel of autohuur regelen was ook erg makkelijk te doen (maar wij waren er wel buiten hoogseizoen) Veel mensen spreken Engels en in wat kleinere (minder toeristische) plaatsen willen veel mensen graag een praatje maken, zijn nieuwsgierig waar je vandaan komt.

Ok super! Fijn om te lezen!

Via Wereldwijzer app