Reizen door Maleisië

Hallo,

Wij willen het liefst met een plaatselijke/regionale reisorganisatie door Maleisië reizen. Heeft iemand ervaring of contacten?

Groeten van Ton

Hoi,
Je zou een mail kunnen sturen naar Discovery Overland in Kuala Lumpur, even op Google kijken voor het adres.

Deze organisatie heeft pakketten van een paar dagen en langer en ze verzorgen ook het vervoer van Fox reizen uit Nederland. Het kan zijn dat ze alleen voor buitenlandse organisaties hun reizen verzorgen.

Je zou een deel van de reis met hun kunnen gaan en bijvoorbeeld door hun een hotel met transfers laten verzorgen voor een aantal dagen bij het strand.

Ik betwijfel het of je goedkoper uit bent dan door het zelf te regelen, hangt natuurlijk ook af van het aantal personen.

Gr. Frank

Hallo Frank,

Bedankt voor je reactie. Discovery Overland biedt veel korte uitstapjes aan. De twee rondreizen van een week lang zijn op tempo gebaseerd. Veel reistijd en inderdaad prijzig.

Het lijkt wel alsof Maleisië hoofdzakelijk door Nederlandse touroperators wordt bereisd. Footsteps in Asia werkt voor Shoestring. Discovery Overland voor Fox. In bijv. Duitsland draait het om hotelaanbiedingen. Als vakantieland lijkt mij meer mogelijk.

Ik wil hieronder nog eens een oproep doen.

Met vriendelijke groeten

Ton

Hallo,

Wie kan ons een hint geven om aan te sluiten bij een internationaal gezelschap die zo mogelijk Kuala Lumpur, Melaka, Penang, Kota Bahru en Perhentian in hun reisschema hebben. Heeft iemand goede ervaringen?

Met vriendelijke groeten,

Ton

Hoi Ton,

Ik ken wel iemand op Borneo die op maat organiseert.
Is een local waarmee ikzelf in 2010 in contact ben gekomen toen we op Borneo waren. Hij heeft toen een te gekke homestay voor ons geregeld, ver weg van de toeristen…
Laat maar weten als je Borneo aan wilt doen.

Hallo,
Lees net de discussie terug en lees iets over een leuke tour op Borneo. Over 2 wk wil ik naar Borneo reizen. En ik hou me graag aanbevolen voor tip van de leuke homeostay!
Groeten Maria

Hallo Ikkes,

Bedankt voor je reactie. Mijn reismaat en ik houden het op een georganiseerde reis met een internationaal gezelschap door Maleisie zonder Borneo met een oproep wie ervaringen heeft.
Mvg.
Ton

Excuus voor mijn late reactie, ik was op reis :slight_smile:
Edward C.k Yong van Borneo Scuba, hij is te vinden op Facebook, woont in Kuching en is duikinstructeur aldaar, maar organiseert ook andere trips.
Mocht je er nog komen, doe hem de groeten van Jay-Jay!