Prijs/kwaliteit georganiseerde uitstappen

Hallo!!

In september planden we een rondreis in Borneo (Sarawak & Sabah) en Maleisie.
We willen vooral veel jungle, parken, en wat onderwaterleven gaat spottten in de regio!!

Meestal organiseren we op reis onze uitstappen zelf, maar omdat in deze regio haast overal een gids verplicht is, voelen we ons bijna verplicht om georganiseerde tochten te boeken.

Heeft iemand aanraders voor goeie agentschappen (prijs/kwaliteit verhouding). (zocht vb. borneo adventures online op, en viel achterover van een uitstapje naar de longhouses!! zo’n 300dollar is geen uitzondering voor een paar dagen!!).

Wij gingen met fox naar Maleisie en Borneo en waren uiterst tevreden.Wel hebben we nadien onze reis nog verlengd met 4 dagen.Het reisverslag vindt je op volgende link:
http://home.scarlet.be/guidokestens/maleisie.html
De reis die wij maakten was de volgende:
http://www.fox.nl/groepsreizen/reizen/reisinformatie/azie/maleisie/18-daagse-rondreis-maleisie---borneo_p2179_algemeen.asp?sr=1&pa=2

Veel reisplezier
Nog vragen?Mailen hé.

Guido

:dag:

Het is niet perse nodig om overal met gids heen te gaan. Wij zijn bijna overal zonder gids geweest en hebben alle uitstapjes daar geboekt. Dit is zeer goed te doen. Ook tijdens je vakantie kan je nog een keer internet opzoeken om vast wat dingen vast te leggen als je weet hoe je route gaat worden. Als je nog specifieke tips nodig hebt voor bepaalde plaatsen of uitstapjes dan hoor ik het wel. Groetjes Yvonne (p.s. wij waren afgelopen zomer 4 weken in augustus op Borneo (3 weken) en west-maleisie (1 week))

Hej!

Dat is alvast goed nieuws! bedankt! Wij planden 3,5 weken borneo/maleisie (langste periode die ik kon krijgen op mijn werk :-)) en ik vrees dat we vooral in borneo gaan blijven hangen! Wat nu al op ons verlanglijstje staat:
kuching, enkele dagen bako nationaal park, het semonggoh orang utan sanctuary, een overnachting in een longhouse, sibu, similajau nationaal park, gunung mulu nationaal park, kota kinabalu nationaal park, een tocht op de kinabatanganrivier, het sepilok jungle resiort, en het orang utan centrum daar, en graag nog enkele eilanden:-).
In maleisie zelf staat taman negara en de cameron highlands op mijn verlanglijstje!! Een hele boterham dus! Als dat allemaal zal lukken in deze korte periode is natuurlijk de vraag! Sowieso is reizen altijd beetje schrappen en ruimte laten voor andere/nieuwe dingen!

Als je tips hebt van goeie agentschappen daar ter plaatse … meer dan welkom!

oooh! ik kijk er zo naar uit!

Bieke