W-trekking Torres del Paine al reserveren?

Ik vertrek over 2 weken naar argentinie en wil rond half februari de w-trekking gaan doen in Torres del Paine. Ik lees veel dat je dit het beste al van te voren kan reserveren wil je een plekje in de refugios bemachtigen… klopt dit? Ik boek het liever ter plaatse in plaatse ipv nu al vanuit nederland, maar kan dus niet goed inschatten of dat verstandig is. Heb ook het idee dat het vanuit nederland stukken duurder is…

Maar als ik nu toch wil boeken: wie heeft er tips via welke site / organisatie (ik ken die van Fantastico Sur al)?

Groetjes Janneke

ik weet niet of je bekend bent met het lonely planet thorn tree forum maar daarop vind je alle informatie die je zoekt en stel je al je vragen.

gebruik de zoekmachine
succes

Half februari is midden in het hoogseizoen dus als je zeker wilt zijn van onderdak zou ik zeker reserveren.

En waarom zou dat vanuit Nederland duurder zijn?

Je kunt reserveren via:

http://fantasticosur.com/

:vak02:
Groeten,
Grietzen

Hi Janneke,

De "“double-U” is een supertocht! Waarom koop je niet ergens ter plekke een koepeltentje en slaap je steeds op een van de “campsites”? Heb ik een paar jaar geleden ook gedaan en is echt prima te doen en bovendien erg idyllisch.

Lokaal zijn ook alle (kampeer)spullen te huren

Bink
www.binkjereisbutler.nl

… of te koop in de plaatselijke Falabella in Punta Arenas…

Als je vantevoren boekt zit je vast aan die datum en Torres heeft regelmatig zeer slecht weer. Als je de tijd hebt zou ik terplekke de weerberichten in de gaten houden en boeken wanner het er goed uit ziet. Ik zou ook inderdaad met een tentje gaan. Dat is wel eens afzien en kan koud zijn maar de ervaring is veeel intenser dan dat je in rijen dik in de refugios op je eten staat te wachten.

Ook ik raad de tent aan om TDP te verkennen! Absoluut de moeite. Die refugios zijn heel duur en je kan gemakkelijk en redelijk goedkoop kampeermateriaal huren, zoals boven gezegd. Ik zou het wel niet aanraden om het weer af te wachten vooraleer te vertrekken, want dat kan in één dag een paar keer omslaan. En de tocht duurt toch gemiddeld 5 dagen. Ze doen daar ook niet echt aan weersvoorspellingen (toch niet toen wij er waren) omdat het toch zo wisselend is. Maar weer of geen weer, het is een prachtige trektocht!

Maar als het weerbericht regen aangeeft dan is er ook 100% zeker regen en is het grijs, als het weerbericht zon aangeeft dan is er maar “weinig” regen.

Hoe zit het eigenlijk met de muizen en ratten tijdens die trekking. Ben er helemaal hyper van en hoorde dat ze je tent daar overal binnendringene en continue over alles heen lopen. Is hier een beetje onderuit te komen?

Muizen zijn er inderdaad! Maar we hebben er geen last van gehad, enkel vanop een afstandje gezien. Onze tent zijn ze niet binnengeraakt en ik heb ook niemand gehoord bij wie dat wel het geval was. Het blijft natuurlijk een trekking in de pure natuur, dus de dieren heb je er wel bij te nemen… Of eigenlijk hebben zij ons er bij te nemen…

Als je in de wilde natuur kampeert kun je natuurlijk niet vermijden dat je bezoek krijgt van beestjes.

In het geval van muizen en ratten is het verstanding om geen voedsel voor hen te laten rondslingeren rond de plaats waar je kampeert, dit om vooral een infectie met het Hanta-virus te vermijden, een virus dat vooral voorkomt in zuidelijk Chili.

Groeten,
Grietzen

Ha Janneke, wat is het geworden en wat was jouw ervaring? Leuk om te horen!

Groeten,

Ik heb in de refugio’s overnacht en deze toch van te voren gereserveerd via internet. Ging goed. Dit was ook wel nodig, je kunt niet op de dag zelf er maar naartoe lopen en kijken of er een bedje vrij is. Niet in het hoogseizoen in ieder geval. Ik vond het prima in de refugio’s en vond de tocht geweldig!
Groetjes!

Mooi werk! Ik heb overigens op de campsites nooit last gehad van ongedierte, maar dat terzijde…