Hallo,
We willen tijdens onze vakantie in Patagonië o.a. 5-6 dagen in de Torres del Paine wandelen. Is het mogelijk zelf de refugios (berghutten) vooraf te boeken? Ik denk dat dat nodig is omdat we januari-februari 2010 in het hoogseizoen zitten.
Ik meen dat Puerto Natales de plaats is van waaruit je het park in gaat. Kun je met een lijnbus van Puerto Natales naar de Torres del Paine?
Alvast hartelijk dank voor de informatie!
Ik heb een soortgelijk plan als jullie, maar dan in maart 2010 naar TDP te gaan. Hoe ver ben jij inmiddels met je zoektocht naar de refugios? ik ben nl erg benieuwd naar jouw tips…
Hallo!
Ik vond het uiteindelijk te omslachtig om elke refugio apart te moeten reserveren. We hebben de reis laten organiseren door een reisbureau. Dit gaf ons meer rust.
Veel succes. Mocht je na half februari 2010 nog ervaringen willen lezen met de hutten, laat maar weten tegen die tijd.
Vriendelijke groeten en succes met het plannen van je reis.
Gerryh
Ik veronderstel dat jullie ook de bekende W willen lopen.
Persoonlijk vind ik de refugios redelijk kostelijk. Ik denk ongeveer 30USD per persoon per nacht. Dan heb je nog geen eten.
Het is veel goedkoper en zeker ook even gezellig om een tent mee te doen, of je kan er ook huren in Puerto Natales.
Ook ben je redelijk flexibel met een tent. Je hebt een aantal campings waar je gratis kan kamperen.
Hou er wel heel het jaar door mee rekening dat je slecht weer ken hebben, maar het blijft een schitterende route.