Torres del Paine

De afgelopen dagen zijn we echt begonnen met het plannen en vooral ook het boeken van onze reis naar Argentinië. Voor het grootste gedeelte is het prima te boeken, de binnenlandse vluchten, de bussen, accomodaties, etc. Alleen Torres del Paine is echt een geval apart…

Ik lees veel over moeilijke verbindingen met openbaar vervoer, duur prive vervoer naar de accomodatie, omdat het openbaar vervoer niet overal komt. Dus eigenlijk zoek ik iemand die ervaring heeft met het beleven van Torres del Paine. Wie kan mij helpen? Misschien omdat je er zelf gereisd hebt, misschien omdat je er reizen organiseert.

Ik heb op argentinieonline.nl een aanbod gezien voor 238 euro + park entree van 25 euro p.p., maar vind het nogal een bedrag voor hetgeen er in zit. …

Een overnachting in Puerto Natales, de bus (Openbaar vervoer?!) naar de ‘Amarga’ ingang, busje naar refugio Torres, overnachting in refugio Torres, busje terug naar ‘Amarga’ ingang, dan een uitgebreide tour om 's avonds te worden afgezet in Puerto Natales.

Waar vind ik een mooie reis, voor een faire prijs?

Hallo, veel plezier met je voor bereiding, het is toeval maar wanneer wil je naar torres del Paine? wij gaan van el calefate naar torres del paine en hebben een auto gehuurd en hebben een vaste route, en willen je best een lift geven als de dag overeenkomt( toeval maar je weet nooit).Wij verblijven in Las Torres en we zijn er half februari moet even kijken welke dag ook al weer( maar ben op het werk nu…:nod:), laat ik je dan nog wel weten.

Groetjes Esther en Maarten

Hi Esther,

Wij vertrekken half november naar Argentinië.

We beginnen met een busreis Puerto Madryn om via Buenos Aires naar El Calafate te vliegen. Vanuit El Calafate gaan we eerst een paar dagen naar El Chalten, om daarna via El Calafate naar Perito Moreno te gaan. Vanuit El Calafate gaan we dan voor een aantal dagen naar Puerto Natales/Torres el Paines, waarvoor we nog geen concrete plannen hebben. Vanuit Puerto Natales/Torres el Paines gaan we via El Calafate terug met het vliegtuig naar Buenos Aires, om direct door te gaan naar Iguazú voor een paar dagen. Op die manier houden we nog een dag of 5 over voor Buenos Aires, maar misschien doen we ook nog een tripje naar een estancia doen voor een nachtje of 2.

Ben benieuwd naar jullie plannen!

Groet,
Roeland

Dan ben ik bang dat het niet gaat lukken wij gaan 22 februari vanuit el Calefate naar Torres del paine!
Het zou ook toevallig zijn, maar soms heb je van die dingen.
Wel al heel veel plezier met jullie reis!

Vanuit Puerto Natales gaan er iedere dag verschillende bussen rechtstreeks het park in en zetten je af waar je maar wil.
Je kan een trip door torres makkelijk zelf regelen. Je moet wel vooraf beslissen of je in een tent of in de dure lodges wil slapen want die moet je dan van tevoren geboekt hebben.
Ook over je eten moet je even nadenken.

En wat moet je dan bedenken over het eten?
Wij hebben het idee om toch torres del paine vanuit Ushuaia aan te doen en toch een dure lodge/hotel te nemen. Kun je daar niet altijd gewoon eten en eventueel lunchpakketten meenemen?
Ik heb laatst een site gezien met hotel in Torres del paine, waar ze transfer regelen naar hotel en vanuit daar kun je soort van excursies doen. Ik vond de prijs nog wel een soort van meevallen. Volgens mij was het via de site: http://www.torresdelpaine.com

Of je zelf gaat koken of inderdaad in de lodges eet. Voor veel backpackers is dit laatste te duur.
Je kunt daar inderdaad goed eten en ze hebben ook lunchpaketten.
Ik denk wel dat de ervaring leuker is als je met een tentje gaat. Op de afgelegen campings sta je met een paar man je potje te koken in een houten schuurtje en in de lodges sta je in een rij te wachten op je eten met nog honderd anderen.
De Hotels liggen net buiten het park.

Je zal toch wel eerst naar Puerto Natales gaan neem ik aan en niet rechtstreeks vanuit Ushuaia naar Torres.

Helaas ben ik een luxe-dier en zie ik het niet zitten om te kamperen…Dan liever wat extra geld hier neerleggen.
Ja wilde idd met de bus van Ushuaia naar PN en dan vanaf daar verder.
Wat ik me afvroeg, misschien weten mensen dat, of er ook een nachtbus van Ushuaia naar PN gaat?

Hoi,

Er gaan geen nachtbussen van Ushuaia naar Puerto Natales. Ze vertrekken allen vroeg in de ochtend. Ik heb dit anderhalve week geleden gevraagd in de vvv van Ushuaia. Afhankelijk van de drukte kan het ook zijn dat de directe bus naar PN niet zo direct gaat… Zoals bij ons. Maar desondanks prima geregeld, liep op rolletjes.

Groet