Torres del paine

Hola! Begin maart ga ik naar El Calafate, en vandaar naar Torre del Paine, ik heb er vooralsnog 10 dgn voor uitgetrokken om o.a naar de perito moreno te gaan en wil in TDP graag een trekking doen. Maar niet alleen natuurlijk :slight_smile: is 10 dagen incl reistijd naar TDP te ruim, te krap? En is het makkelijk om verblijf in TDP te regelen of moet ik de excursies beter al hier boeken?

Tips zeer welkom want ik wil morgen (!) gaan boeken …

tnx voor alle hulp tot nu toe!

Hoi! Ik ben vorig jaar in Torres del Paine geweest en heb daar 3 dagen gewandeld. Meeste trekkings kun je prima ter plekke boeken (Puerto Natales).
10 dagen is echt voldoende. Mijn schema was: 1 dag reizen, onderdak regelen en ter plaatse de trekking/excursie regelen. Volgende dag: excursie/trekking. Daarna weer 1 dag reizen etc. Als je meer trekkings wilt doen adviseer ik je om ook Los Glaciares (Mnt Fitzroy)in je programma op te nemen. Kan volgens mij allemaal in die 10 dagen.
Veel plezier!

Okee, dat klinkt goed. En wat voor equipment had jij dan bij je? Ik wil nl geen tent meenemen maar met een gids een groepstrekking doen.
Hoeveel was jij ongeveer kwijt aan onderkomen en trekkings daar?

Bedankt voor je antwoord! groetjes

Ben niet zo’n kampeerder dus heb in de verschillende hostels overnacht. Groepstrekkings kan ik je dus weinig over vertellen. Je kunt de W lopen (heb ik ook gedaan, 3 dagen, erg populair en nogal toeristisch, soms loop je in een optocht en een kaart heb je nauwelijks nodig voor de route) of een uitgebreide trekking van 5-8 dagen doen en volgens mij kun je overal equipment huren. De lonely planet wel wat info over huren van een tent etc. maar geeft weinig info over totaalprijzen en ik weet echt niet meer wat ik heb betaald. Wij hebben in Puerto Natales bij een paar agencies geïnformeerd en een all-in pakket (incl. busvervoer, boot, overnachtingen en eten) voor 3 dagen geboekt. Ik vond het allemaal erg betaalbaar maar dat hangt natuurlijk af van hoe groot je reisbudget is.
Zou iig even googlen en wat lokale organisaties een mail sturen en je vraag voorleggen. Andes Travel, Travel Patagonia. Hoop dat dit je een beetje helpt.
Groet, Helen

Gracias! Ik heb mijn reis inmiddels geboekt, nu het Torres plan nog verder uitwerken… maar ik ben mede dankzij jouw tips al een heel eind inmiddels :slight_smile:

Leuk! Veel plezier met de voorbereidingen. Ik heb net een ticket geboekt voor Argentinië, vertrek over een maand. Ga de noordkant deze keer bekijken. Erg veel zin in!

Tof Heleno,
Wanneer ben je in Buenos Aires?
Ik ben er van 31okt.tot 2nov. en dan van 23nov.tot 25nov.
Ik ga ook het noorden doen.BA,Puerto Iguazu,Salta,ev.Cordoba…

Saludos.

Leuk Helen! Vergeet je niet onze forum-vrienden in Salta en Cordoba te bezoeken? :zon02:

Hi! Ga zeker even op het forum kijken en wat contacten leggen. Ga eerst een NL vriendin bezoeken in Bariloche en een cursus Spaans doen. Daarna richting Mendoza, Salta etc. Nog geen vastomlijnd plan dus tips altijd welkom.

Bartie, ik kom 11 november aan in BA en denk dat ik daar een dagje blijf en vandaar uit een vlucht boek naar Bariloche. Vorige keer met de nachtbus geweest, was super comfortabel maar volgens mijn vriendin wordt de bus steeds duurder. Vliegen met Aerolinas is me erg goed bevallen, perfect op tijd en goede tarieven en alles ter plekke geboekt.
Vertrek op 5 dec. uit BA, dan ben jij al weg.

Nu ben ik nieuwsgierig… Ik woon namelijk ook in Bariloche. Ga je een NL vriendin hier bezoeken (Ariane)? Of een Belgische (Leentje)? En de cursus Spaans ga je bij La Montaña volgen in Bariloche neem ik aan? :chin:

Hé wat een toeval, ja, ik ken Ariane, eigenlijk via een vriendin van mij die ook in de reiswereld werkt. Hoe ken jij haar? Ben vorig jaar ook bij haar op bezoek geweest, toen ze nog in Villa Llanquin woonde. Nog geen idee waar ik die Spaanse cursus ga doen. Tips altijd welkom. We zullen elkaar vast in Bariloche zien, leuk!

Hola! Grappig dat deze posting voor meer doeleinden nuttig is :smiley:

Hoop dat jullie me nog wat tips kunnen geven want ik weet even niet wat handig is, ik kom nl de eerst week maart in calafate aan, van daaruit wil ik de perito moreno bezoeken (daar te boeken lijkt me). Mijn plan is om in torres del paine (naar ik nu denk) de W te doen, alleen vind ik het gewoon heel lastig daarvoor vanuit NL al een refugio te boeken omdat ik nu nog niet weet hoe lang ik in calafate zal zijn. En is het handiger om vanuit calafate naar TDP te gaan of toch eerst naar puerto natales?? hoe lang is het naar puerto natales eigenlijk met de bus?

Ik lees nl veel over dat de refugios in TDP rond deze tijd vol zouden zitten en reserveren dus handig is, iemand tips???

gracias!

Hi, ben ik weer. Ik ben vorig jaar met de bus vanuit El Calafate met de bus naar Puerto Natales gedaan. De bus deed er 6 uur over en we hebben ook nog een stuk Ruta 40 gereden. Bij de grens 1 uur oponthoud omdat iedereen met koffer langs de douane moet en vervolgens weer terug in de bus. Het is een prachtige route dus aanrader! 's Middags na aankomst in Puerto Natales (14.00 uur) de hele W-toer geregeld; de volgende dag vertrokken we met de bus naar TDP. Ik was er ook begin maart en wij konden 1 dag van tevoren nog alle hostels boeken. Dus ik zou niet alles van tevoren helemaal vast leggen. Wat als je onverwacht ziek wordt of als je ergens langer wilt blijven? Dan loopt meteen je hele schema in de war. Maar goed, da’s een beetje mijn manier van reizen. Als je zekerheid wilt is het misschien wel handig om alles vooraf vast te leggen. Succes maar weer! Grtz, Helen

Tnx! Stelt mij idd weer gerust want ik wilde nou juist net niet alles vastleggen maar werd een beetje ongerust door al die verhalen dat je vanalles beter kunt reserveren.

:slight_smile: