Argentinie-Brazilie- Torre Del Paine

Even een opiniepeiling bij de kenners, ik kom net van reisorganisatie met een SUPER gaaf reisplan maar is t haalbaar volgens jullie?? Ik wilde eigenlijk niet te veel vastleggen maar heb nu toch een optie op veel binnenlandse vluchten nav jullie vorige tip die wel vanuit NL te boeken.

Ok.

Mijn plan is:
-carnaval in Rio, daarna overland via Pantanal, Bonito naar de Iguazu argentijnse kant te gaan.In 12 dagen reis ik dan naar Iguazu. Daarna vliegtuig naar BA.

  • 4 dagen in BA
    -vanuit BA vliegtuig naar El Calafate om daar rond te trekken in Torres del Paine. Daar wil ik ter plekke dan wat tochten kiezen om met een gids/groep te doen, of is dan veel kans dat alles al vol zit???

  • In El Calafate blijf ik zo’n 10 dagen.

  • Dan via BA naar Salta, waar ik 11 dagen heb, incl terugreis overland en hopelijk nog wat daagjes in BA. Hoe lang zouden jullie voor Salta en omgeving uittrekken? En hoe lang is de reis overland naar BA?

Gracias voor het meedenken!!!

Lijkt me zo op het eerste gezicht wel haalbaar maar ik zou kijken of je geen flexible tickets kan regelen

Ik neem aan dat je ervan op de hoogte bent dat El Calafate en Torres del Paine nou niet bepaald dezelfde bestemming is? De bus vanuit El Calafate naar Torres del Paine doet er volgens mij ruim 5 uur over en het kan nog veel langer duren als er weer eens oponthoud is bij de grensovergang. Onderdak in Torres del Paine is ook belachelijk duur, reken op minimaal 45 dollar per persoon per nacht in een slaapzaal!

hahaha, ja tnx dat weet ik. :slight_smile: maar ik ben van plan in torres del paine trektochten te maken, heb je enig idee hoe duur dat is? of ken jij een site die daar tochten organiseren om een indruk te krijgen van de mogelijkheden?

Hola,

Voor Salta en omgeving kun je makkelijk een week je vermaken/ uitrekken als je de tijd hebt, en het lijkt dat je dat hebt…
Zie ook de topic “Excursies vanuit Salta”…

Veel plezier

Alex y Rijkje
San Lorenzo (Salta)

Inderdaad, Salta & Jujuy minimaal een week en als je er Atacama bij kan betrekken is het helemaal mooi (dan maak je de 11 dagen strak op en vlieg je gewoon terug van Salta naar Bs Aires).
Van Salta naar Bs Aires over land is een lange tocht van 1469 km. Met de bus kost je dit ongeveer 20 uur reistijd. Misschien is het nog de moeite waard een tussenstop te maken in de fraaie Sierras de Córdoba of anders een paar nachten Rosario mee te pakken?

Suerte, veel plezier met de voorbereidingen,

Jan