BA - Iguazu - El Calafate - Torres del Paine

Hallo allemaal,

Begin maart willen we met 3 volwassenen een rondreis gaan maken in Argentinie. We starten in Buenos Aires en willen dan 2 dagen naar Iguazu gaan. Vervolgens gaan we vanuit Buenos Aires met het vliegtuig naar El Calafate en willen we daar ongeveer 4 dagen verblijven. We willen de Perito Moreno gaan bezoeken en nu zitten we er aan te denken om ook naar Torres del Paine te gaan. Is een dagtrip vanuit El Calafate voldoende voor Torres del Paine of zijn meerdere dagen aan te raden? Zijn er busverbindingen vanuit El Calafate naar Torres del Paine? Ook ben ik benieuwd of het verstandig is om accomodatie van te voren of ter plaatse te boeken voor alle bestemmingen?

Alvast bedankt!

Groetjes SIgrid

De reden waarom ik onze klanten toch meestal aanraad om voor de dag-excursie Torres te kiezen is de absurde prijs/kwaliteitverhouding van de onderkomens in Chili. Tijdens de dag-excursie zie je de hoogtepunten van het park en is er ook ruimte om te wandelen.

Maar uiteraard kan je het park beter verkennen als je bereid bent zo´n 35-40 dollar per persoon per nacht te betalen voor een stapelbed in een slaapzaal :slapen: En dan hebben we het nog niet over de belachelijke prijzen voor eten en drinken lol2

Ofwel: ik zou kiezen voor de dagtrip, tenzij jullie echte wandelfanaten zijn. En dan nog kan je misschien wel beter kiezen voor El Chaltén.

Accomodatie kan je in principe ter plekke wel vinden, maar vergeet niet dat je dan ook veel tijd kwijt bent met zoeken, vergelijken en je weet niet van tevoren waar je terecht komt. Handiger is natuurlijk om alles aan een expert over te laten. Ik noem verder geen namen :chin:

1 like

Zijn alle perikelen in TdP al over?
Aangezien daar mensen een tijdje hebben vastgezeten, zou ik daar wel even goed op letten of de gemoederen alweer bedaard zijn…

De problemen zijn intussen opgelost en alles draait weer ´normaal´ :zon02:

Dat zijn goede berichten :slight_smile: