Vulcan rugzak

Hallo, voor onze rondreis door zuid-Amerika ben ik een beetje aan het rondkijken voor een goede backpack. Nu zie ik op marktplaats regelmatig de Berghaus Vulcan (ex-leger rugzakken) te koop. Degelijk, lekker groot en niet al te duur. Nu is mijn vraag: Is het verstandig om met een leger- rugzak door zuid-Amerika te reizen, of roept dit erg veel negatieve reacties op??

Alvast dank voor antwoord…

Groet Martijn

Beste Martijn
Er zijn nog heel veel mensen die geleden hebben onder militaire dictators. Je zult ze de hele tijd tegen komen. Ook al geven mensen je helemaal geen problemen (omdat de meeste mensen vriendelijk en gastvrij zijn) zou ik er gewoon rekening mee houden dat velen nacthmerries hebben en familie leden en vrienden hebben verloren. Gewoon een beetje nadenkend zijn, zou ik zeggen.

Ha Martijn,

ik heb 2 jaar geleden een maand lang met een Berghaus Vulcan door Zuid Amerika gestekkerd en heb helemaal geen probleem gehad. Ik had er vantevoren ook geeneens aan gedacht… En als ze moeilijk doen kan je 'm altijd met wat versierselen versieren :wink:

Zorg er wel voor dat die Vulcan de juiste maat heeft anders zit hij niet lekker. Je kan ze nl in verschillende maten krijgen mbt de softpack die op je rug leunt.

Ik zou het gewoon doen, het is een geweldige rugzak waar ik vroeger in dienst al mee heb gewerkt en die tot nu toe altijd goed is bevallen.