Hoi,
ik en mijn vriendin willen graag met kerstmis 2 weken naar Tanzania. Ik vroeg me echter af hoe het zit qua veiligheid, en dan voornamelijk qua vrouwen. Ik heb gelezen dat Tanzania wel één van de veiligere landen in de zuiderhelft van Afrika is. Mijn vriendin is echter felblond, klein (1m54) en ze draagt nogal graag korte jurkjes. Ik denk dat dit wel afgeraden is niet waar? Maar dan vraag ik me af hoe het dan nog mogelijk is om in bikini rond te lopen, of kan je dit dan best ook alleen op toeristische stranden doen? Ik ben nogal paranoia op dergelijke vlakken dus alle tips zijn welkom 
Gr
Tja, als je echt zo paranoia bent, dan is wellicht oost-afrika niet voor de hand liggend.
Dan kun je beter naar Azie gaan, alleen daar is geen big 5 
Wat is big 5?
En zo erg is het nu ook weer niet 
Is dit een serieuze vraag die ik moet beantwoorden?
Ja graag, en zonder wenkbrauwen fronsen aub
Hoi, ik reis altijd alleen, vrouw blond. geen probleem in tanzania. Ik hou ook ontzettend van korte rokjes ed, maar totally NOT DONE in tanzania. In oost afrika geldt: bovenbeen van de vrouw mag nooit gezien worden. en daarnaast is de kust islamitisch dus dat betekend ook schouders en decollete bedekken. Naast dat je daarmee respect toont als bezoeker, betekend het ook: respect voor jezelf. Als je je "netjes"kleed, wordt je als vrouw alleen ook met respect behandeld.
Zwemmen in toeristische gebieden kan gewoon. als je tussen de locals gaat zwemmen (het zal je opvallen dat dat alleen kinderen en jongens zijn, is het niet gepast, of je moet je kleren aanhouden, dan zou het nog wel willen.)
niet moeilijk over nadenken. gewoon langere rokken kopen, en een mooie sjaal voor om je schouders aan de kust en op zanzi. staat bij elkaar nog sierlijk ook.
veel plezier!
Helemaal eens met Marisqa.
Qua veiligheid maakt het niet uit wat voor kleur haar je hebt, ze zien toch wel dat je een toerist bent ook al heb je kort zwart haar zoals ik.
Maar inderdaad kun je je qua kleding maar beter gewoon respectvol gedragen om gedoe (staren, opmerkingen, uitlachen, fluiten) te voorkomen.
Overigens als je erop let zul je ook zien dat volwassen mannen eigenlijk nooit een korte broek dragen, dat is iets voor kleine jongetjes. Maar van toeristen-mannen snappen ze het dan nog wel. En wellicht kom je wel her en der hiphop-Tanzanianen tegen met grote driekwart of korte broeken.
Als je een echte strandvakantie wilt, elke dag met korte rokjes lopen en in bikini, kun je inderdaad beter naar andere landen gaan. Brazilië is the place to be! Wedstrijdje wie de kleinste bikini en het kortste rokje heeft.
Dat is ook veel geschikter dan Azië (waar veel lokale vrouwen ook hun huid liever bedekken, en gaan zwemmen in sarong).