Hoi,
Ik heb het idee om zomer 2012 naar Tanzania en Zanzibar te gaan.
Vrijwilligerswerk in Arusha en op Zanzibar, Safari, weekendexcursies, Relaxen op het strand.
Ik zal wel met een organisatie gaan vanwege het regelen van o.a. het vrijwilligerswerk.
Enkel zal ik als meisje alleen wel van bijvoorbeeld Arusha naar Zanzibar reizen.
Hoe is Tanzanie en Zanzibar voor een blank meisje dat alleen reist?
Is het veilig?
Groetjes,
Jitske.
Hoi, ik ben geen meisje, (vrouw, 57) dat scheelt misschien, maar ik heb prima alleen gereisd in Tanzania. wat gewone voorzorgsmaatregelen: niet alleen s avonds erop uit, niet te koop lopen met spullen. Geen ervaring met Zanzibar.
Voor vrijwilligerswerk kijk ook op www.stichting-twiga.nl
Is in Mto wa Mbu tussen Arusha en Ngorongoro/Serengeti.
Lake Manyara National Park is de achtertuin.
Ga er zelf in november weer heen.
groet,
Tineke
Hai, ik ben net terug in Nederland na 1 jaar op Zanzibar te hebben gewoond en gewerkt (als vrijwilliger). Je kan prima van Arusha naar Zanzibar alleen reizen. Je moet gewoon goed op je spullen letten, niet stil blijven staan op straat als je even niet waar je naar toe moet. Op Zanzibar zeker niet alleen lopen 's avonds. Zorg er altijd voor dat iemand met je meegaat. Je zult zoveel mensen op het eiland ontmoeten, dat dat geen probleem moet zijn. Mocht je meer tips willen hebben, laat maar weten.
hoi, ik ben inmiddels ook geen meisje meer, maar ben wel als meisje begonnen met reizen in oostafrika. tot op de dag van vandaag nooit problemen gehad. idd wel een aantal regels volgen, ter aanvulling: let ook vooral op je kleding (schouders, knieën, decolleté ) in het donker op straat nooit alleen. als je op zanzi in een hotel midden in stonetown slaapt en de taxi kan er rijdend niet komen, kan de taxichauffeur ook je lopend afzetten.
verder neem ik altijd mijn eigen slot mee. en als je geen contact wilt moet je mensen niet aankijken. Naast een moneybelt heb ik ook altijd een dag -portemonnee die ik in mijn bh stop. als je wat wilt kopen is dat het enige zichtbare geld. telefoon ed stop ik ook in mijn bh. :)daaruit is nog nooit wat gejat!
veel plezier!
groet mariska
Lees eens deze antwoorden op dezelfde vraag.
En deze ook.
En hier nog een thread.
Kortom ik hoef mezelf niet te herhalen. ![]()
hey chik,
ik ben 21 en ben afgelopen jaar 4 keer in tanzania geweest…mijn mkoeder woont daar maar wil er nu eigelijk meer heen om dingen te bezoeken en om te doen…ik ben daar wel verloofd,maar dat maakt voor mij weing uit…het lijkt me leuk om met een meid daar leuke en gekke dingen te doen met uitgaan erbij…
ik hoop dat het je leuk lijkt,ik wil al over 3 a 4 weken heen gaan!
Hey Jannachristina,
Ik zag staan dat je een tijdje op Zanzibar hebt gewoond, ik zit er aan te denken om dus alleen daar heen te gaan.
s avonds ergens alleen gaan eten is dus niet echt praktisch?
Heb je nog tips? ik zit aan paar dagen Stone town / Kendwa / Jambiana en nog een plek te denken.
Alvast bedankt!!
Groetjes Maaike
Hoi maaike, als i, savonds ergens alleen ging eten dan regelde ik een taxi die je van het hotel naar restaurant begeleid. Als je in stonetown verblijft kan dat ook grotendeels lopend zijn. En meestal een chauffeur die je al kent. Maar zoals janna christa al zei, je zult heel veel mensen ontmoeten zodat het geen probleem moet zijn. Ik heb de afgelopen16 jaar jaarlijks minimaal een maand tot max 5 maanden in afrika rondgetrokken, gewerkt of projecten gedaan altijd als vrouw alleen. Nooit problemen gehad. Gewoon veel vrienden maken en anders vroeg naar bed
. Ik heb altijd wel een extra hangslot bij me mocht ik ergens slapen waar dat je enige slot is. Groet mariska