Als vrouw alleen rondreizen

Hallo,

Ik ben van plan om in de zomer (juni,juli) alleen een rondreis te maken door Tanzania. Ik ben een studente van 20 jaar, en was van plan alleen te reizen. Overal lees ik dat het wel kan, maar zijn er mensen met ervaring hiermee?
Of die toevallig in die tijd ook gaan reizen. Zodat we een stukje samen kunnen reizen.

Groetjes

Niet helemaal hetzelfde maar ik ben met alleen een vriendin door een deel van tanzania gereisd.
We zijn nergens lastig gevallen. Op Pemba hadden we een gids die we niet zo prettig vonden en arusha vonden wij het busstation niet heel fijn, maar dat komt omdat dat erg druk is en ze aan onze tas zatten.
Ik denk dat je meer aangesproken wordt omdat je westers (mzungu) bent dan op je vrouw zijn.
De oostkust is wel vrij islamitisch dus met je kleding dien je als vrouw wel rekening te houden.

Waar ga je allemaal heen? Als je naar Dar es Salaam gaat moet je zeker bij het ethiopisch restaurant gaan eten ben de naam vergeten, maar staat zeker in je LP of Rough guide. Verder vond ik vanuit Dar het leuk om naar kippeo te gaan. Als je kan paardrijden, hebben ze hele gave tours rond de kilimanjaro en Pemba is ook echt leuk om heen te gaan, omdat dat nog niet heel toeristisch is. De hoofdstad heeft 1 hoofdweg en 3 hotels, in het havenstadje vlakbij de ferry richting zanzibar zit een leuk guesthouse. Vooral Pemba moet je goed op kleding letten, die zijn nog niet zoveel toeristen gewend, dus ook niet hoe westerse vrouwen zich soms kleden. Als je op Pemba bent moet je zeker gaan snorkelen of duiken echt super mooi!
Ik heb ook erg genoten op zanzibar en wij zijn daar zelf nog twee weken gaan rondtrekken. Als je op safari gaat, moet je even goed uitzoeken met welke reis je wil. Sunny tours was bij ons heel goedkoop, maar was ook drukker. Rough guide heeft goede tips hiervoor.

Hoi,

Dat klinkt allemaal erg leuk, zeg!
Hoe lang hebben jullie in totaal rondgereisd? En mag ik vragen hoe oud jullie toen waren, even ter vergelijking.