Het is me nog nooit eerder overkomen: binnen enkele dagen wilde ik weer terug naar Nederland.
Ik vind de Tanzanianen die je overal als reiziger tegenkomt bijzonder vervelend, opdringerig, zeikerig, crimineel, afzetterig, etc. etc. etc.
ELKE andere toerist / reiziger die ik tegen kwam had hetzelfde verhaal: ze vonden de Tanzanianen verschrikkelijk.
Het is een heel mooi land, dat wel…
Niet zelden hoorde ik dit soort commentaren:
“NOOIT weer”;
“nooit weer naar Afrika”;,
“We willen in het vervolg weer in Europa blijven”
“Hadden we maar een georganiseerde reis geboekt, dan hadden we meer genoten, want dan hadden we niets met de mensen te maken gehad (sic!!!)”
Ik ben een weekje in Tanzania geweest, in Moshi, vorig jaar en heb hier eigenlijk hele andere ervaringen mee. Ik voelde me er niet onveilig, de mensen waren erg vriendelijk en geinteresseerd wanneer je met ze ging praten. Van opdringerigheid heb ik ook helemaal niets gemerkt…
Wel jammer dat jij, en de mensen die jij geproken hebt, zulke negatieve ervaringen met dit land hebt.
Tjaaaa,waar heb ik die negatieve commentaren nogal gehoord,o ja ik weet het weer! Thailand land van de "Chagrijnen"Moet voorzichtig zijn wat ik zeg,want anders voel je weeral aangevallen!g.s
Ook hier weer spijtig dat je een nare ervaring hebt gehad.Nu ik heb vroeger toen ik jong(8 jaar)was,4 jaar verbleven in Belgisch Congo,en ik moet zeggen dat het beviel toen,vriendelijke en behulpzame mensen.Nu jij spreekt over Tanzania,er zullen daar wel criminele en afzetters tussen zitten,maar niet iedereen is zo,Rosa!Ik wil hier geen polemieken scheppen,maar ik vind dat je niet iedereen over de zelfde kam moet scheren.gegroet:georgessiam.
Nigeria vond ik geweldig kwa mensen, Tanzania vond ik echt zeer teleurstellend op dat gebied. En ik heb geen enkele toerist niet horen klagen over de mensen. Kenia schijnt nog veel erger te zijn. Er lopen in Nederland jonge vrouwen rond die volledig getraumatiseerd zijn v.w.b. alle zwarte mensen door hun ervaringen met opdringerige types in Kenia en Tanzania, en dat is natuurlijk wel erg. Lees ook eens dat boekje “En je ziet ook nog eens wat” van Renske de Greef.
Positieve ervaring Tanzania: mijn bezoek aan het VN Tribunaal in Arusha. Iedereen mag hier (gratis) gaan kijken bij de rechtszaken tegen Hutu massamoordenaars. Heel bemoedigend om te zien dat er in dit werelddeel ook getracht wordt iets te doen aan onrecht!
Is het ook niet streekgebonden,de ene stad is de andere niet(Tanzania)Dat heb je ook in Antwerpen,de ene buurt is er meer criminaliteit dan ivb:buiten centrum!Natuurlijk moet je als vrouw in sommige landen niet alleen op reis gaan,vooral s’nachts!criminaliteit is er overal,spijtig genoeg!gegroet:georgessiam.:chin:
In Kenia ben ik langer geweest dan in Tanzania, twee weken. Maar ik heb ook daar gelukkig geen last gehad van de mensen en hun gedrag, zoals beschreven hierboven. Ze willen graag iets verkopen, dat is te begrijpen. Maar niet meer of minder dan in andere landen en plaatsen waar veel toeristen komen… Ik ben ook een jonge vrouw, maar ik snap echt niet waarom ik een trauma zou hebben van mijn bezoek aan Kenia of Tanzania… Wellicht schreeuwen de mensen met de negatieve ervaringen gewoon harder dan die met een positieve ervaring?
Het komt er op neer van een mug een olifant maken!De ene heeft betere reiservaringen dan de andere in deze landen!Daarom altijd je huiswerk maken voordat je op reis gaat!Waar zijn de gevarenzones,hoe is het gesteld met de bevolking etc…gegroet:georgessiam.:chin:
Ik heb een half jaar in Tanzania gewerkt en heb het echt super gehad. Geen moment onveilig gevoeld (vrouw alleen) zowel niet bij het ziekenhuis (Wasso hospital, tussen Lake Natron en de Serengeti) als in Arusha.
Beetje mensenkennis het je nodig in een vreemd land, en begrip voor de cultuur en gebruiken. Natuurlijk heeft niet iedereen goede bedoelingen maar dat hebben ze in nederland ook niet allemaal.
En ja, in Arika zijn wij rijk. Bedenk wel dat een lokaal salaris voor een fysiotherapeut in Tanzania 100 dollar per maand is. (dit zijn dus mensen met een opleiding, dus die zonder opleiding…)
Jammer van deze negatieve ervaring!
Ik ben het wel met je eens dat de mensen daar vreselijk opdringerig zijn. Met name in Arusha (busstation). Daar waren ze totaal niet behulpzaam om bijvoorbeeld de juiste bus te vinden. Ze wilden alleen nog maar een ander kaartje verkopen.
Maar ook heb ik daar hele aardige mensen ontmoet, die juist wel het beste van Tanzania wilden laten zien!