reiservaringen Tayari Safari

Beste redactie,

Tayari Safari ondervindt veel schade van een aantal ‘onterechte’ en notabene anonieme recensies. Met name ‘de hel op aarde’ is een verzonnen verhaal van iemand die wij ervan verdenken, maar dit ontkent. Zie hieronder:

Wij verzoeken jullie dringend om in ieder geval ‘de hel op aarde’ te verwijderen.

Indien jullie hier vragen of extra informatie over willen hebben, dan kunnen jullie ons bereiken op:

Team Tayari Safari
info@tayari-safari.com

+31 (0)70 21 52 663
+31 (0)6 288 16 347

Ervaring met Tayari Safari

Zomer 2014 hebben wij een familie safari beleefd met tayari safari.
Het land beschikt over een groene omgeving en heeft daardoor prachtige natuur en een hoop adembenemende dieren.
Het straalt ook armoede uit en er is geen infrastructuur. De wegen zijn slecht en als ze goed zijn dan worden die voorzien van zeer irritante drempels.
De reis is in het algemeen zwaar en vermoeiend en dat komt door zeer slechte wegen en de auto’s die slecht onderhouden zijn. De reis duurt soms de hele dag (als je geen autopech hebt). De politie doet een schepje bovenop, de kans dat je wordt aangehouden is groot en vooral als je met meerdere auto’s gaat..
Vroeg opstaan met kinderen is ook een hele onderneming.
Wat betreft eten, in Tanzania kan je niet overal terecht voor een lekkere hapje of heerlijk een terrasje nemen voor een drankje. Je hebt vaak van die armzalige plekjes waar je niet kan eten omdat het er niet schoon uit ziet. Je bent afhankelijk van de reisorganisatie.
De ervaring met Tayari Safari is in het algemeen zeer negatief. Het is geen grote organisatie en daardoor beperkt. Het heeft zijn voor- en nadelen. Het voordeel is dat de medewerkers hun best doen en ze zijn flexiebel. Maar wat heb je een iemand die zijn best doet en het vaak niet goed doet. Als het gaat om eten, dan kan ik vertellen dat het eten in het algemeen niet goed was. Ontbijt was redelijk tot goed, lunch was waardeloos en avondeten was verschillend en dat hangt van de kok af.
Wat betreft auto’s, wij hebben 4x pech gehad. 2 keer autoband en dat is niet erg, 1 keer begaf de motor het en 1 keer was het koppelingspedaal stuk gegaan en dat was midden in een park en daardoor is je hele dag verpest en je bent ook 1 dag van het programma kwijt.
Wat betreft de reisleider, die was een Nederlander en dat was een voordeel als het om taal gaat.
Hij deed zijn best om alles te regelen, maar hij vergeet de belangrijkste details. Hij was niet iemand die de sfeer kon bevorderen. Als hij de groep ging benaderen dan krijg je het gevoel dat je in een klasje zit, hij behandelt een volwassene als een kind en als iemand niet luistert en iets voor de tweede keer vraagt, dan is hij daar niet van gediend. Komt zeer arrogant over en als je met hem in discussie gaat dan verdraait hij de feiten.

De lodge in Dar es Salaam waarin wij 9 dagen hebben doorgebracht is zeer slecht onderhouden. Lodge is eigenlijk voor backpackers en dat staat ook op het gebouw aan de achterkant, maar dat wordt in de site vermeld. Elektriciteit valt elke dag weg waardoor je geen elektra, water en internet hebt. De douches zijn smerig doordat de afvoer vaak verstopt is en je staat met je voeten in smerig water te douchen. Het schoonmaken van het gebouw is ook geen prioriteit.
Als je vertrekt voor safari en je hebt al eerder voor tent hebt gekozen dan kan je alsnog voor een kamer kiezen. Maar wat Tayari Safari niet doet, is de tent- en ontbijtkosten in vermindering brengt, wat oneerlijk is. Sterker nog, zij brengen meer kosten dan wat de kamer waard is. Het is beter dat je zelf de kamer regelt en vraagt om vermindering van de eerdere gemaakte tent kosten.
3 weken is ook te lang, want wij hebben meer dagen rondgebracht in Dar Es Salaam. Als ik het over nieuw zou doen, dan zou ik het nooit via Tayari Safari doen en ik zou eerder voor 2 weken kiezen.
Als ik een cijfer geef aan Tayari Safi tussen 1 en 10, dan geef ik het een 5. 

Reactie met quote Reactie met quote
01-11-14, 01:48 #6
bob13369 bob13369 is offline

Bedanken
0
Is bedankt: 0

Re: Ervaring met Tayari Safari

De hel op aarde. Was de 1e Nederlander die begin vorig jaar boekte voor de big-5 in november 2013. Nadat ik aangekomen was in de backpackers lodge hoorde ik de volgende ochtend dat ik meteen op safari ging omdat er nog 2 Nederlanders net voor mij waren aangekomen. Dat overviel mij een beetje omdat ik eigenlijk 4 dagen later zou vertrekken,gelukkig was ik goed voorbereid en verder was er de mogelijkheid om alleen met de chauffeur te gaan maar dat leek me niks. De Prado stond s ochtends klaar te blinken en te glimmen,waarop ik nog zei mooie bak. De jongen van het stel zei nog mooi gewassen maar de 4-wheel drive is stuk en inderdaad binnen de kortste tijd stonden we stil,36 uur moeten wachten in de middle of nowwhere. We hebben met zn drieeen geslapen in de auto de gids en een kok,wat geen kok was maar een zware alcholist en absoluut niet in staat was om te koken. Het was
mijn droom om 1 keer in mijn leven op safari te gaan en de big five te spotten. Het ene probleem was nog niet opgelost na 36 uur op een vervangende auto gewacht te hebben diende de auto zich aan

Ik heb een trip geboekt bij Tayari in juli 2016. 1 week naar Selous met cessna en logies in een tent bij Hippo lodge.
Overige deel van onze reis, 2 weken, hebben wij zelfstandig gedaan. Dat deel heb ik beschreven onder het kopje ‘zelfstandig reizen’.

Wij hebben voor Tayari gekozen omdat na op internet veel onderzoek, zij duidelijk het goedkoopste waren voor een vergelijkbare reis. Inmiddels had ik ook al de slechte recensies gelezen, maar omdat die oud waren heb ik het gelaten voor wat het was. Wel ik ik de organisatie gebeld om de reactie te vragen over die recensie. Uitleg vond ik correct en professioneel.

Uiteindelijk vind zelf de prijs kwaliteit goed. Organisatie van onze reis was goed. Het ontbijt in Selous en in de lodge in Dar es Salaam was uitstekend evenals het avondeten.
De Hippo Camp in Selous was fantastisch gelegen aan de rivier. Wij hadden voor basic gekozen in een koepeltent. Daar slaap je alleen in dus al die luxe had ik geen behoefde aan. Plek vond ik belangrijker. Maar het was ook mogelijk om in een van de luxere kamers te logeren mocht je dat prettiger vinden.
De plek van de logde was in het noorden van Dar es Salaam dicht bij het strand. Vond ik uitstekend omdat het niet een standaard westerse toeristen oord is. Stand is prachtig. Wij hebben een dagje gehad dat wij met andere Nederlanders waren en ook dat wij het strand voor onszelf hadden. Aan het stand is een gezellig bar / restaurant. Er is verder niets in de buurt dus je bent wel afhankelijk van de lodge om ergens te komen. En dat is ook zo geregeld.
Ondanks dat wij onze reis zo veel mogelijk met openbaar vervoer wilde doen, hebben wij trajecten die in het donker via Gerard met privé auto / taxi geregeld laten regelen. Di was na en van Umbungo busstation. Vooral als je er in de ochtend moet vertrekken om 6 uur, zoals wij moeten, is het heel intimiderend om in het donker, met weinig tot geen verlichting je bus te vinden tussen de honderden andere bussen. Een medewerker van Tayari is met ons mee gegaan om de bus te zoeken. Uiteraard had ik het zelf ook opgelost, maar in dit geval was ik dankbaar voor de hulp.
Terug hebben wij ook gebruik gemaakt van zijn diensten. In eerste instantie zouden wij met licht aankomen. Maar achteraf was de bus zodanig vertraagd dat het al donker was bij aankomst. Een taxi chauffeur stond bij de bus ons op te wachten. Prima geregeld. In het donker vervoer zoeken in Dar es Salaam is echt gevaarlijk. Daarom was ik blij dat wij het zo hebben kunnen regelen.
Wat betreft de lodge. Het is eenvoudig maar ook hier weer klopte de prijs kwaliteit verhouding. De algemene ruimtes zijn zeer schoon. Wat mij betreft had de badkamer schoner kunnen. Maar ach ja, echt vies was het ook weer niet.
Kortom. Uitstekend verblijf en trip gehad bij Tayari. Voor herhaling vatbaar.