Tanzania Feb-Mei 2010

Hoi,
Ik ben van plan om van Februari tot Mei 4 maanden (ongeveer, die maanden en tijd staan niet vast) naar Tanzania te gaan.
Het liefste ga ik 3 maanden vrijwilligerswerk doen en daarna nog een maandje reizen. Ik vroeg me af of er mensen zijn die dit een leuk plan vinden (ik zou het best leuk vinden om met meer mensen te gaan), en of er mensen zijn die tips voor mij hebben (over organisaties, Tanzania zelf, kan van alles zijn)?
Dankjewel!
Groetjes Anne

als je iets specifieker bent met wat je wilt weten dat kan ik/wij je misschien beter van dienst zijn. er valt zoveel te vertellen over tanzania.
groetjes

Bedankt voor je reactie!
Ik zou graag willen weten welke organisaties goed staan aangeschreven voor vrijwilligerswerk, misschien dat je dat weet?
En is het goed mogelijk om een maand alleen te reizen?
Zijn de verbindingen goed te doen met bijvoorbeeld te bus, en is het qua veiligheid reeel?
En ik weet niet in welke periode jij bent geweest, maar hoe zijn de regenbuien in die tijd dat ik zou willen gaan (Feb-Mei) (ik denk in Arusha, daar wil ik het liefst heen).
Danku,
Groetjes Anne

in tanzani heb ik geen vrijwilligerswerk gedaan dus ik weet geen goede organisaties. kijk even bij het forum vrijwilligerswerk. wellicht vindt je daar wat.
regenbuien ook even opzoeken, ik ga meestal tussen eind juni en november…
maar je kan prima alleen rondreizen, tanzania is betrekkelijk veilig, je moet je natuurlijk altijd je gezonde verstand gebruiken, maar verder prima te doen, openbaar vervoer gaat overal wel heen, duurt soms wel lang. je moet gewoon een plan maken van wat je wilt zien en dan kijken naar de mogelijkheden. tanzania is nl best groot.
een lonely planet kopen van tanzania (of in de bieb halen) en je kan al heel veel zaken uitzoeken.
als je het lastig vindt om alleen te reizen, veel vrijwilligersorganisaties organiseren vaak ook wel trips voor de vrijwilligers. dan zou je naar die optie moeten kijken.
leuk idee!

Alleen reizen is prima te doen. Volop bussen, en ook wat treinen. Als vrouw wel na het donker flink oppassen. Op mijn website (zie handtekening) vind je mijn route, reisverhalen en foto’s. Daar kun je wel lezen hoe het bevallen is als vrouw alleen en hoe dat dan verloopt.

Succes, safari njema,
Cécile

HA anne!
Ik, Yanthe Nobel, lees over jouw idee om Afrika te gaan bezoeken voor langere tijd Ik ben van plan in september naar tanzania te gaan! Ik ben al een tijd op zoek geweest naar het juiste land en juiste organisatie voor mij. Ik wilde namelijk vrijwilligerswerk gaan doen en daar na verder reizen Toen kwam ik uit bij AFS een Amerikaanse organisatie die vrijwilligerswerk regelt in Afrika, want daar wilde ik sowieso naar toe. Maar goed naar vele afwegingen leek tanzania mij het mooist(kilimanjaro!) en interessantst en wil ik daar dus naar toe. Ik ben van plan daar 3 maanden in een weeshuis te gaan werken vervolgens 3 maanden in een wildpark en daarna te gaan rondreizen , van het geld dat ik dan nog hopenlijk over heb. Ja het zou leuk zijn om samen met een reisgenoote daar te zijn werken/reizen! Nou ja in ieder geval leuk dat jij ook van plan bent Nederland voor langere tijd achter je te laten.
Ik hoor hopenlijk wat van je plannen ideeën?! Ojaa ik ben trouwens achttien en zit in mijn laatste jaar van het atheneum.

Groetjes Yanthe Nobel mijn mailadres is [EMAIL=“yanthjenobelo@hotmail.com”]yanthjenobelo@hotmail.com

Ik vind Arusha geen aanrader om 3 of 4 maanden naar toe te gaan. Moshi is een veel leukere plaats en ligt ook onderaan de voet van de Kilimanjaro.

Groetjes

Nee ik was ook niet zo gecharmeerd van Arusha. Druk, het stinkt er naar uitlaatgassen en er zijn heel veel van die vervelende mannetjes die je iets proberen te verkopen (of te beroven).