In januari vertrek ik naar Tanzania om daar 4 maanden vrijwilligerswerk te doen in Arusha. Ik wil daarna nog 1,5 maand gaan reizen in Tanzania en Kenya, en ik wil graag het een en ander uitgestippeld hebben voor ik ga. Heeft er iemand tips/adviezen/organisaties die ik kan gebruiken voor het reizen? Alles is welkom!
Ik hoop van jullie te horen,
Anne
dag anne,
ik begrijp dat je wat vastigheid wilt voor je vertrekt. maar ik zou je toch aanraden om te plaatse het een en ander te regelen. dat scheelt je enorm veel geld. vergeet niet dat je na 4 maanden ook wel kiswahilli spreekt (als je dat niet al geleerd hebt) en dat je dan gewend bent. daarnaast is arusha het bolwerk van de safari’s. dus je hoeft ook nog eens niet echt moeite te doen.
wat wel belangrijk is (denk ik) dat je genoeg leesmateriaal hebt zodat je zelf een beetje kan beslissen waar je heen wilt en wat je wilt gaan doen.
mijn ervaring is dat overal wel van alles makkelijk te regelen is.
tips: samburu np, ol donyo lengai, wandeling van een paar dagen met massai, lake tanganyika, nogorogoro, selous, zanzibar noord + stonetown, tarangire np, lake turkana
safari njema!
groet mariska