Hallo allemaal,
Dit bericht heb ik ook in het forum van Kenia gepost. Echter neigen we toch meer om naar Tanzania toe te gaan, vandaar ik het hier ook post. Bij het andere forum kregen we de opmerking dat 4 weken erg kort is. Dit realiseren we ons ook, maar we moeten toch ergens beginnen. Ons budget is normaal, we willen best wat uitgeven voor een binnenlandse vlucht o.i.d. maar we zullen niet in luxe villa’s willen verblijfen.
Aankomende zomer zouden wij graag naar Kenia en Tanzania op vakantie willen gaan. We willen zelf onze reis “organiseren” zodat we niet afhankelijk zijn van onze mede reisgenoten. Het backpacken zijn we gewent. De afgelopen jaren hebben we veel door Azie heen gereist.
Onze vakantieperiode zal zijn van half juli tot half augustes. We hebben dus 4 weken te besteden. Afgelopen tijd hebben wij veel informatie gelezen over deze 2 landen, zowel hier op dit forum als in de lonely planet en andere sites.
Ons eerste idee was om in Nairobi te landen en vanaf daar te gaan trekken richting Tanzania om uiteindelijk nog een week op Zanzibar te relaxen. Echter, momenteel zijn we aan het twijfelen of we wel naar Kenia moeten gaan. We vragen ons af wat hiervan de extra toegevoegde waarde zou zijn als wij in Tanzania de Serengeti NP, Lake Manyara NP, Tarangire NP en de Ngorongoro Crater zouden bezoeken.
Ook lazen wij in een ander forum bericht dat de weg tussen Nairobi en Arusha momenteel onder constructie is waardoor de bus(?)reis velen malen langer duurd.
Indien wij niet naar Kenia zouden gaan was ons plan om in Dar Es Salaam te landen. Hier vandaan zouden wij dan vervolgens naar de zoals hierboven beschreven plekken toe willen reisen. Wat ons opvalt is dat de afstand tussen Dar Es Salaam en Serengeti NP op de kaart groot is. Wel komen we onderweg verschillende dingen tegen, maar uiteindelijk moeten we weer terug naar Dar Es Salaam omdat we nog een weekje naar Zanzibar willen.
Samengevat; Wat zouden jullie aanraden, in Kenia (Nairobi) landen en daar vervolgens een week iets “doen” (graag tips). Vanaf Nairobi met de bus naar Arusha toe en vanaf daar weer naar de NP’s toe om vervolgens naar Dar Es Salaam toe te gaan.
Dan nog een andere vraag. Ik las dat het mogelijk is om nabij de Ngorongoro krater te slapen. Zit dit in een soort van safari verwerkt? Dit lijkt ons namelijk zeer mooi.
Is het ook mogelijk om 1 safari te boeken waarin deze NP’s en de krater allemaal in voor komen? Of zeggen jullie van 2 van 3 NP’s is genoeg?
Ik las in andere forum berichten dat het het best was om in Arusha je safari’s te boeken. Klopt dit nogsteeds? Heeft iemand nog een goeie referentie voor ons m.b.t. het organiseren van safari’s?
Hoewel ik nog vol met vragen zit waren dit mijn vragen die als eerst naar boven te kwamen. Ik hoop dat ik het enigzins duidelijk heb verwoord.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groeten, Tim