Safari Kenia Tanzania

Hallo,
Wij (2 vrienden) landen 18 december a.s. 's nachts in Nairobi en wij vliegen 29 december vanuit Arusha naar Zanzibar. Tussen 19/12 en 29/12 willen wij een safari gaan maken (9 volle dagen).
De ideale trip zou ons inziens zijn: Nairobi-Masai Mara Mara-Lake Victoria-Serengeti NP-Ngorongoro crater-Tarangire NP-Arusha

Onze voorkeur gaat uit naar een privé safari (of hele kleine groep).
Wie heeft een tip over waar je dit het best en uiteraard voor een hele scherpe prijs kan regelen?

Marco

beste,
wij hebben eind september een 9daagse privé safari gedaan met Nahdy Travel. http://www.nahdytravel.com/
Zeer professioneel en erg goede gids (, die heel veel vertelde en veel wist ook over vogels.
Wij hebben dit geregeld via PYA safari vanuit Nederland, maar Nahdy Travel heeft zijn headquarters in Nairobi.

1 like

Hallo Marco,

Wat Tanzania betreft kan ik je helpen aan een mooie en zeker niet te dure prive safari. Misschien is het een idee om een kijkje op mijn site te nemen: tanzaniasafaritour.com.
Ik heb dan alleen wat meer gegevens nodig, zoals hoeveel dagen jullie in Tanzania willen zijn en hoe jullie willen overnachten.
Dus mochten jullie iemand vinden die Kenia voor jullie regelt dan zal ik graag Tanzania op me nemen!

Mary.

1 like

Hallo,
Ik wil in februari naar Kenia gaan. Wanneer we via reisbureau boeken hier is de safari vanuit Mombasa erg duur. Denk aan een fly in naar Masai Mara of Serengeti. Ongeveer 1000 euro pp voor 3dagen. Heeft er iemand tips waar naar toe? We willen uiteraard graag de big-five zien en liefst ook een inlandse stam.
Heeft er ook iemand tips waar dit goedkoper te boeken?
Alvast bedankt!
Germaine

Hallo Germaine,

Leuk idee, maar wat duur inderdaad! Ik ben zelf vanuit Tanzania de Serengeti ingegaan, waarbij je geen gebruik hoeft te maken van een extra vlucht. Misschien is dat een idee, Tanzania is ook echt een prachtig land!
De organisatie waardoor ik mijn safari heb laten regelen, is Brendafrica. Ik weet dat zij ook vanuit Kenia safari’s organiseren, dus daar kunnen ze vast ook meer informatie over geven. Het is een klein bedrijfje van een nederlandse vrouw met een paar local-drivers, wij hadden driver Jackson en dat was echt geweldig! Moet je maar eens naar informeren, de site is www.brendafrica.com
Groetjes Esther

Hoi Marco,

Je hebt een leuk rondje in je hoofd. Goedkoop kan ik het wellicht niet aanbieden, het is maar net wat je referentiekader is. Ik organiseer zelf reizen naar Kenia en Tanzania, kijk eens op www.kazurisafaris.nl. Voor prijzen kun je me het beste een privé email sturen.
Goedkoper is om de bus te nemen van Nairobi naar Arusha en vanuit Arusha op safari gaan. De auto’s van Kenia mogen niet in Tanzania rijden en andersom, dus je moet van auto wisselen op de grens. Het kost je hierdoor extra aan vervoer, omdat je dubbele kosten hebt doordat de auto in Tanzania al een dag eerder naar de grens moet rijden.

Groetjes Saskia
Kazuri Safaris