Nairobi safari - Strand mombassa

Beste Allen,

We willen in Maart 2012 voor 15 dagne naar Kenia, Vliegen naar Narobi , Willen vandaar uit 8 dagen op safari ( masa mara, Lake naguru, Amboselli, tsavo east en west) dan eindigen in Mombassa aantal dagen strand en terug naar nairobi.

We hebben een aantal vragen en hopen op jullie hulp:

Wat is voordeliger? 4 dagen masa mara , naguru vanuit nairobi en rest vanuit mombassa?

Wat mag deze trip kosten vanuit nairobi en bij wie ? we hebben al contact met Monica. Of is het beter deze trip te boeken in Nairobi bij Lokale reisagenten? Of een privechauffeur ( die leuk is en humor heeft en goed engels spreekt?)

iedereen maakt offerte op private basis maar we ivm kosten vinden we het niet erg om met andere te reizen?

Weten jullie ook een goed en betaalbaar hotel/lodge in Narobi?

hartelijk dank voor alle jullie tips, andere tips ook welkom als ik iets ben vergeten…

groetjes ,

ronald

Hoi,

Het is waarschijnlijk voordeliger om alle safari,s bij dezelfde te boeken. Je kunt dan een interessante korting bedingen. Als je met een groep gaat is het goedkoper dan prive. Vanuit Nairobi is het mogelijk om alle parken te doen. Te beginnen Masaai Mara -Lake Nakuru-Amboselli-Tsavo West en East. Dan ben je al in de buurt van Mombasa.
Heb je al accomodatie in Mombasa? Zoniet kijk eens op onze site www.villakenya.info groetjes Helen

Aha

Hier staat al wat meer info.

het zal voor een tour operator niet evident zijn om een ‘‘niet private’’ safari voor je te boeken als je niet te plaatse bent.

Het is voor mij hier in Europa al haast onmogelij om 4 - 6 mensen tegelijk samen te krijgen voor een reisje naar Kenya.

Laat staan dat je safari’s op elkaar moet gaan afstellen via internet/email

Je kan een safari verder zo duur/goedkoop maken als je zelf wel en er zijn echt teveel mogelijkheden om hiet ‘‘ff’’ uit onze mouw te schudden.

Masai Mara, lake Nakuru liggen erg ver van Mombasa; maar als je geld over hebt voor een vliegsafari is dat geen probleem.

Kijk een op de kaart en google maps naar de afstanden, je kan beter 2 keer naar Kenya gaan en eht rustig aandoen, dan alles in 1 keer proberen te doen :slight_smile:

succes

.

Houd er rekening mee dat safari’s enorm veel energie kosten.

Om nu 4 nationaal parken achter elkaar te doen is echt erg veel.

In mijn jaar Kenia ben ik in veel nationale parken geweest.

Masai Mara. 3 dagen/2nachten is genoeg.

Lake Nakuru. 1 nacht voldoende. Einde van de ochtend aan komen, game drive, daarna naar lodge toe, volgende dag weer weg.

Tsavo ben ik niet geweest.

Masai Mara en Lake Nakuru liggen ver weg van Mombassa. Het gaat er ook om de juiste volgorde te doen. De masai mara is prachtig, je kunt er de big five spotten. Als je na de Masai Mara Lake Nakuru doet, kan dat park tegen vallen. Het park is vooral bekend door de vele flamingo’s. Alleen worden deze flamingo’s steeds minder. Je vind er geen groot wild, wel als je geluk hebt de wide neushoorn en leeuwen. De anderen ontbreken.

Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen door de Masai Mara en Lake Nakuru te doen en wellicht de optie Amboseli, famous door de vele olifanten en op de achtergrond de kilimonjaro. Om alle 5 parken te doen in 8 dagen die jij benoemt is te veel van het goede.

Je kunt er ook voor kiezen om rustiger je tijd te nemen en wat langer in Mombassa te blijven en daar de prachtige onderwater wereld te verkennen en de directe omgeving.

Als tip voor een reisbureau heb ik nog voor je: www.zoartours.com . De directeur van deze organisatie ken ik persoonlijk en heb ik mijn jaar Kenia veel contact meegehad en boekingen bij gedaan.

Ik weet niet of je al je ticket hebt geboekt? Maar als voorbeeld kun je het volgende doen:

Aankomen op Nairobi.

• Naar Amboseli 2 nachten
  • Vervolgens naar Masai Mara 2 nachten
  • Dan naar Lake Nakuru 1 nacht. (maar verdiep je ook eens in de andere meren. Lake Navaisha is ook bijzonder, met combinatie met Hells Gate National Park. Dat is het enige national park waar je met de fiets in kan rond rijden) of Lake Baringo(heet warmte bronnen).

Vervolgens terug naar Nairobi, daar 1 nacht slapen.
Dan de binnenlandse vlucht naar Mombassa. Daar een week verblijven. Je hebt dan daar uiteindelijk altijd nog de optie om vanuit Mombassa nog een safari te boeken, mocht je nog niet genoeg hebben van de dieren. Dan is het park Tsavo een optie, maar ook het kleinere Simba Hills.

Vervolgens weer terug vliegen naar Nairobi en dan door naar Nederland.

Maar nogmaals, niet te veel willen in 15 dagen. Dan kun je beter nog een keer terugkomen:)

1 like

Hallo, wij zijn net terug uit Kenia. Wij hebben vanaf Lake Naivasha een 7-daagse safari gemaakt, eindigend bij Diani Beach, Mombassa. Wij hebben dit geregeld met Roger Kayoli (via email alles geregeld) en het overtrof onze verwachtingen. Hij spreekt zeer goed engels, heeft overal ogen en oren en weet heel veel te vertellen betreffende de natuur en cultuur. Samen met andere mensen reizen is zeer moeilijk te regelen daar bijna niemand op dezelfde tijd op dezelfde plek dezelfde wensen heeft.