Houd er rekening mee dat safari’s enorm veel energie kosten.
Om nu 4 nationaal parken achter elkaar te doen is echt erg veel.
In mijn jaar Kenia ben ik in veel nationale parken geweest.
Masai Mara. 3 dagen/2nachten is genoeg.
Lake Nakuru. 1 nacht voldoende. Einde van de ochtend aan komen, game drive, daarna naar lodge toe, volgende dag weer weg.
Tsavo ben ik niet geweest.
Masai Mara en Lake Nakuru liggen ver weg van Mombassa. Het gaat er ook om de juiste volgorde te doen. De masai mara is prachtig, je kunt er de big five spotten. Als je na de Masai Mara Lake Nakuru doet, kan dat park tegen vallen. Het park is vooral bekend door de vele flamingo’s. Alleen worden deze flamingo’s steeds minder. Je vind er geen groot wild, wel als je geluk hebt de wide neushoorn en leeuwen. De anderen ontbreken.
Je kunt er bijvoorbeeld ook voor kiezen door de Masai Mara en Lake Nakuru te doen en wellicht de optie Amboseli, famous door de vele olifanten en op de achtergrond de kilimonjaro. Om alle 5 parken te doen in 8 dagen die jij benoemt is te veel van het goede.
Je kunt er ook voor kiezen om rustiger je tijd te nemen en wat langer in Mombassa te blijven en daar de prachtige onderwater wereld te verkennen en de directe omgeving.
Als tip voor een reisbureau heb ik nog voor je: www.zoartours.com . De directeur van deze organisatie ken ik persoonlijk en heb ik mijn jaar Kenia veel contact meegehad en boekingen bij gedaan.
Ik weet niet of je al je ticket hebt geboekt? Maar als voorbeeld kun je het volgende doen:
Aankomen op Nairobi.
- Naar Amboseli 2 nachten
- Vervolgens naar Masai Mara 2 nachten
- Dan naar Lake Nakuru 1 nacht. (maar verdiep je ook eens in de andere meren. Lake Navaisha is ook bijzonder, met combinatie met Hells Gate National Park. Dat is het enige national park waar je met de fiets in kan rond rijden) of Lake Baringo(heet warmte bronnen).
Vervolgens terug naar Nairobi, daar 1 nacht slapen.
Dan de binnenlandse vlucht naar Mombassa. Daar een week verblijven. Je hebt dan daar uiteindelijk altijd nog de optie om vanuit Mombassa nog een safari te boeken, mocht je nog niet genoeg hebben van de dieren. Dan is het park Tsavo een optie, maar ook het kleinere Simba Hills.
Vervolgens weer terug vliegen naar Nairobi en dan door naar Nederland.
Maar nogmaals, niet te veel willen in 15 dagen. Dan kun je beter nog een keer terugkomen:)