In het najaar wil naar Kenia om o.a. wildparken te bezoeken. Het is mogelijk om vanuit NL een pakket met reis en hotel bij Mombassa te boeken en daarnaast excursies te boeken. De excursies boek ik het liefst ter plekke. Heb inmiddels begrependat dat best makkelijk gaat. Wel vraag ik me af of het mogelijk is om vanuit Mombassa (op het strand bij verkopers) een safari naar Masai Mara te boeken. Ik vraag het me af omdat je vanwege de afstand een vliegtuigje nodig hebt en kan em zo voorstellen dat dat soort dingen van te voren vastgelegd moet worden. Heeft iemand ervaring met safari’s naar Masai Mara vanuit Mombassa die ter plekke geboekt heeft?
Je kan inderdaad ter plaatse een vliegsafari boeken daarbij moet je om een vliegticket te bemachtigen waarschijnlijk enkele honderden euros voor vertrek betalen.
Dat kan bij een tussenpersoon op het strand (meestal gaat dat goed), bij een touroperator of neem het zekere voor het onzekere (beschikbaarheid vlucht en lodge) en leg je de safari vast via internet…
Hallo . Het is goed mogelijk om vanuit Mombasa een safari te boeken naar Masai Mara.Ook naar andere nationale parken trouwens zoals Tsavo East en Tsavo West en Serengeti. Wij hebben dat ook gedaan bij een reisbureau in Diani Beach. Het reisbureau is Diani Travel Centre.Heb je al een onderkomen? We hebben een huis te huur in Diani Beach. Op onze website kun je bijna alle info vinden www.villakenya.info Indien gewenst kan ik je de prijslijst van Diani Travel Centre mailen. Het reisbureau is vlakbij ons huis. mvg Helen en Peter
Allebei, Bedankt voor het meedenken!
Accomodatie heb ik nog niet vastgelegd. Ik ben nog aan het kijken of we ik georganiseerd wil gaan of op eigen houtje.
Bij een vliegsafari heb je weinig keus … de vraag is hooguit: wie laat je de vliegsafari organiseren?
Success daarmee ![]()
Hallo,
Je kunt eenvoudig via je hotel of een reisbureau in Diani Beach een safari boeken. Ik zou wel oppassen met een safari boeken bij een jongen op het strand, maar dat is per persoon verschillend. Je kunt naar Tsavo Oost en West gaan voor 2 of 3 dagen, eventueel combineren met Amboseli. Uiteraard kun je ook naar de Masai Mara vliegen. Het hangt van je budget en je wensen/verwachtingen af. Als je ter plekke gewoon lekker onbezorgd op vakantie wilt zijn, dan doe je er goed aan om je safari vanuit Nederland te boeken. Kijk anders eens op mijn website www.kazurisafaris.nl.
Groetjes Saskia
hallo saskia
allereerst dank voor uw info
maar er is een kleinigheid wat me opvalt,
en het stoort me ook een beetje
en dat is,dat u wel vaak in uw posting verwijst
naar uw eigen website
het zou chic zijn als u dat aan anderen overlaat
vr groet
murugi