Ik en mijn vriend gaan 2 weken naar mombasa en willen dan een 3 daagse safari naar de masai mara boeken. Weet iemand hoe duur dat is? En nog tips waar je dat het beste kan boeken? Ik heb namelijk al gezocht op internet en kom niet onder de 500 euro p.p. Dit vind ik erg duur of is dat juist goedkoop???
Ik hoor graag van jullie!
Een safari naar Masai Mara vanuit Mombasa is inderdaad niet goedkoop, maar € 500,00 is best wel veel.
Ik denk dat je beter ter plaatse kunt boeken, want normaal gezien zijn er altijd wel promoties bij het één of ander bureau. Zeker nu het toerisme nog niet terug op volle toeren draait, zijn ze maar wat blij om een safari te verkopen. Uiteraard zijn er sommigen die er van profiteren en die voor het ogenblik een stuk meer aanrekenen, maar er zitten er heel wat tussen die wel de ‘normale prijzen’ hanteren.
Indien je prijzen vergelijkt voor een dergelijke safari moet je wel goed opletten wat wel en niet inbegrepen is, want dit kan nogal verschillen (indien de entreegelden bvb. niet inbegrepen zijn, scheelt dit inderdaad een heel pak).
Hangt er van af waar je logeert in Mombasa. Indien je in de buurt van Diani Beach verblijft kan ik je Monica Safaris aanraden (www.monicasafaris.com). Heb reeds meerdere malen zaken gedaan met haar en ze is echt van haar woord. Maar je hebt een enorme keuze aan bureaus, hoor.
Wij vertrekken 1 juli 2008 en blijven dan 2 weken en we zitten inderdaad bij diani beach dus dat is wel handig. Ik ga gelijk even kijken naar de site van monica.
Normaal gezien vertrek ik 24/06 terug naar daar (De rechtstreekse vlucht vanuit België die ik geboekt had, is vorige week weer afgelast. Heb dus moeten uitkijken naar een alternatief en hopelijk loopt hier niets verkeerd mee).
Dus, misschien komen we elkaar ginder wel tegen!?
Een kennis van ons heeft een safari bedrijf in Mombasa airport. Als je wil kan zij je helpen met een mooie prijs. We hebben goede ervaringen met haar. Haar naam is Susan. email add:
[EMAIL=“tristan.tours@gmail.com”]tristan.tours@gmail.com . Zij doet ook car hire/transfers naar diani beach. Bijv. transfer mombasa airport naar diani beach kost 23euros.
Nog iets, heb je al accommodatie in diani beach?? We hebben een villa te huur voor euro 350 p/wk all in. De villa is beschikbaar. Groetjes Helen en Peter
Wij hebben net voor februari geboekt voor een 6 daagse safari Tanzania en het is een heel redelijke prijs.
Touroperator zit in Mombasa zeg dat je via Bob (Verkaart) boekt en je krijgt ook de beste prijs. [EMAIL=“davidtours@swiftmombasa.com”]davidtours@swiftmombasa.com
groet,
Bobbeltje>>>
Het ligt er natuurlijk aan hoe je naar de Masai Mara wilt gaan vanuit Mombasa, met de auto of het vliegtuigje. Met de auto is niet te doen in 3 dagen. De afstand is erg groot, dus je zult een stop moeten maken in bijvoorbeeld Tsavo of Amboseli. Tja en dan is 3 dagen erg kort. Een vlucht is eengoed alternatief, maar een retourticket is niet goedkoop. Het ligt er natuurlijk aan in welke lodge- camp je wilt overnachten. Er zijn inderdaad veel safari aanbieders in Diani, benader ze gewoon en vraag prijzen op.
Trudi,
Ik heb monica-safari gecontacteerd, maar de opgave van trips wijkt af van de eigen website ( andere accomodatie), verdere vragen worden niet beantwoord,misschien moet ik wachten tot we in Kenia zijn?
Hallo Kuijf,
Probeer [EMAIL=“davidtours@swiftmombasa.com”]davidtours@swiftmombasa.com maar eens en zeg via Bob uit Holland voor de laagste prijs a.u.b. (wel in het engels)
Kijk ook www.davidtourskenya.com
Succes
Bobbeltje
Da’s raar, heb haar reeds aan meerdere personen doorgegeven en nog nooit gehoord dat ze niet antwoordt. Soms kan het wat duren, regelmatig zonder elektriciteit of internetverbinding en waar zij haar bureautje heeft is er geen generator aanwezig…
Wanneer heb je haar laatst gecontacteerd, als ik vragen mag.?
Stuur me gerust een mail op mijn persoonlijk mailadres als je me hierover verder wilt contacteren.
Ik heb vanuit Mombasa een safari gedaan in Masaai Mara (juli 2009). Volgens mij kostte het mij 500euro in totaal (exl. tip, incl. vervoer, overnachting, eten), voor vier dagen safari (masaai mara en lake nakuru). Dit was via Natural World safaris, via Humphrey N. Ndara. www.naturaltoursandsafaris.com
Ik heb dat in mombasa zelf geregeld, via mijn persoonlijke gids. Het kost een dag om naar nairobi te komen met de bus (is heel goedkoop, niet comfortabel, kost 15 euro). Toen overnachting in hotel aldaar gehad, daarna opgehaald, vier dagen perfecte safari gehad, en vervolgens einde dag 4 naar vliegveld nairobi gebracht en via binnenlandse vlucht (jetlink) terug naar mombasa. (hadden zij allemaal voor mij geregeld).
Dan nog een tip voor mombasa zelf:
Als je alleen reist, of met een groepje en je hebt een betrouwbare lokale gids nodig in Mombasa dan kan ik jullie Samuel (23jr) aanraden. Heeft zijn licentie voor gids zijn, en weet heel veel over Mombasa en omgeving, ben vijf dagen met hem opgetrokken, was een waar genoegen. Hij werkt puur voor zijn familie, en ik heb hem zijn eten betaald en een mobiele telefoon van 30 euro. Verder af en toe een fooi. Heeft veel connecties en kan bepaalde excursies goedkoop regelen. Ben ook een dag bij zijn familie geweest, was ook erg bijzondere ervaring, daar ook gegeten. Ik kan hem dan ook zeker aanbevelen.
Zijn emailadres is: [EMAIL=“kimoshcyy@yahoo.com”]kimoshcyy@yahoo.com, je kunt hem ook bellen. Telefoon: +254 733522161
Hallo allemaal,
ik ga 27 juli dit jaar met m’n vriendin naar mombasa voor 3 weken. Het is de bedoeling om daar een safari reis te boeken. Wat is een aanrader voor ons, aangezien er meerdere zijn die zo’n safari aanbieden? Zoals iedereen willen we natuurlijk niet de jackpot gaan betalen.
Oh ja, wat is verstandig om mee te betalen?? Us Dollars, reischeques…?
Alvast bedankt,
Benisa ene Thyrza