Iemand tip Mombasa-Masai Mara tripje?

Goedenavond,

Ik ben helemaal nieuw op dit forum dus ik stel mijn vraag maar gewoon:

Op vrijdag 2 juli kom ik aan in Mombasa waar we een paar dagen blijven. In die dagen willen we een tripje maken.
Vorige keer hebben we 3 dagen (2 nachten) Tsavo East & West gedaan, nu kijk ik naar de mogelijkheden om naar de Masai Mara te gaan. Het zal ook om 2 nachten gaan.

Weet er iemand een goede safari organisatie?
Wat zullen ongeveer de kosten zijn?
Iemand tips over goede lodges/kampen?
Eigenlijk is alle info wenselijk!

Ik hoop hier wat wijzer te worden.
Dank alvast.

Hi Tj,
Masai Mara is ver vanaf Mombasa, 900 km over asfalt.
Vandaar dat er vliegsafaris naar Masai Mara gaan vanaf Mombasa, maar die kunnen nogal prijzig zijn.

Vanuit Nairobi is een safari Masai Mara makkelijker te doen.
Als je een beetje avontuurlijk bent, kun je de nachttrein vanuit Mombasa nemen, een dagje in Nairobi blijven (de trein heeft nog wel eens vertraging), de volgende dag een safari naar Masai Mara beginnen en bij terugkomst in Nairobi weer de trein nemen.

Tussen Nairbi en Mombasa zijn ook vluchten die een stuk voordeliger zijn dan rechtstreeks naar Masa Mara.

Dank voor je antwoord, helder verhaal.
Helaas hebben we maar een paar dagen Kenia in totaal. Dus we hebben geen tijd om naar Nairobi te gaan helaas.
Ik zal dus echt vanuit Mombasa moeten vliegen indien we Masai Mara gaan doen.

Weet je misschien een goede aanbieder van die safari’s/ vluchten?

Je zou het bij een lokaal safarikantoor kunnen vragen, of bij de enige vliegmaatschappij die tussen Mombasa en Masai Mara vliegt.
Link is: http://www.mombasaairsafari.com/Destinations.html

Onder aan de pagina staan hun paketten.
Success!

hey!
wij gaan een safari met vliegtuigje maken van nairobi naar amboseli dan naar maasai mara en terug naar nairobi.
het is inderdaad wel heel duur met vliegtuigje maar het is onze huwelijksreis dus maar eens in ons leven.

Hi,

Ik heb hier onlangs naar geinformeerd maar je moet snel rekenen tussen de 800 en 1000 dollar pp afhankelijk welke lodge of camp je neemt.
Ik heb navraag gedaan bij Magical Safari , dan moet je wel zelf een vlucht boeken van Mombasa naar Nairobi en bij Monica Safari, zij regelt de vlucht voor je.

Groetjes Ursula

Ik heb vorig jaar een 3 daagse safari vanuit Mombasa (Ukunda airstrip) naar de Masai Mara gedaan. Dit jaar ga ik dat weer doen.
Vorig jaar waren we met 2 personen en hebben we 500 euro per persoon betaald. We zaten in Sentrim kamp en dat is prima bevallen.