Volgend jaar zomer gaan we met onze familie (11 personen waarvan 3 jongere kinderen en 2 tieners) op vakantie in Kenia. Na onze reis langs een aantal nationale parken, willen we nog wat dagen aan het strand liggen.
Ik heb een paar vragen, en misschien leest iemand dit die ons verder kan helpen.
Vanuit Masai Mara kun je met een vliegtuig naar Mombasa. Wat voor vliegtuigen/ vliegtuigjes zijn dit? En klopt het dat je zelf ook niet al te fors mag zijn om mee te mogen vliegen?
Als verblijf aan het strand kozen we voorlopig voor Diani Beach, het Leopard hotel. Vanwege hun privé strand denken we daar minder last te hebben van beach boys met hun spulletjes. Goede keus of heb je een beter voorstel voor ons?
Ik hoor graag meer, alvast bedankt voor je moeite!
Marie-Anne
Vanaf Mara naar diani beach, mombasa kun je wel vliegen. Google -www.flysafarilink.com en www.airkenya.com of [EMAIL=“info@airkenya.com”]info@airkenya.com
Ook Mombasa-air vliegt vanuit de Mara.
Persoonlijk vond ik Air-Kenya beter, mooier en nieuwer vliegtuig en je krijgt ook nog een flesje water tijdens de vlucht.
Op de heenweg vanuit Wilson-airport zaten we in een toestel (Air-Kenya) waar 19 man in kon en terug vanuit de Masai Mara zaten we met een stuk of 30 man (mombasa Air).
Over dat je een bepaald gewicht (niet te fors) mag zijn, daar weet ik niks van, je baggage mag niet meer dan 20kg zijn.
Hele goede keus Leopard Beach. Overigens hebben alle hotels private beaches, dat wil zeggen dat het hotelstrand bewaakt is en er geen beach boys mogen komen. Loop je het strand echter op, dan ben je de klos. Dat is helemaal niet zo erg, gewoon beleefd (maar wel gedecideerd) zeggen dat je niets nodig hebt en vooral doorlopen.
elke dag vallen er vele doden in het verkeer
met name weg verkeer
thika super highway in nairobi spant de kroon
ook de weg van mombasa naar nairobi, en dan met name
vlakbij het begin / einde van stadsranden
vorige week ook nog groot onval in tanzania kustweg
ook vorige week storten enkele helicopters van uganda leger neer bij mount kenya
Enig idee hoeveel vliegtuigen dagelijks van/naar de Mara aankomen/vertrekken? Ik vind het aantal vliegtuigongelukken zeer relatief.
Op de weg gebeuren daarentegen relatief veel ongelukken met dodelijke afloop. Daaron geven wij de voorkeur aan binnenlandse vluchten boven verkeer over de weg.
Vliegen van de Mara naar Diani met Mombasa Air of Blue sky ca 285 euro enkele reis Prima verzorgd.Middelgrote toestellen (ca 20 personen
Rechtstrekks te boeken via hun site.
Leopard Beach is een prima keus/
Succes
Berichten over een neergestort vliegtuig hakken er wel in, en verkeer over de weg blijkt minstens zo gevaarlijk. Maar thuis gebeuren nog altijd de meeste ongelukken. We zullen het in het juiste perspectief moeten plaatsen.
Dank jullie wel voor de verder positieve berichten over de vliegreis tussen Masai Mara en Mombassa. En ook de aanbevelingen over Leopard Beach helpen ons goed!