Hoi allemaal! We horen graag jullie reistips!
Wij gaan in juli 3,5 week reizen door Kenia en Tanzania en willen eindigen op Zanzibar. We vliegen op Nairobi en terug op Dar es salaam.
We nemen een tent mee en matjes, aangezien er veel kampeerplekken zijn in deze landen en dit ook de kosten zal drukken.
Nu zijn we veel aan het lezen in de Lonely Planets van beide landen.
Zo veel moois niet te geloven, maar moeilijk keuzes te maken. Ik lees op dit forum dat je veel daar kunt regelen, maar wellicht ook een safari kunt vastleggen? We gaan in het hoogseizoen, maar vinden het niet heel erg om een dagje ergens te wachten, tot we mee kunnen.
Wij willen natuurlijk de big migration proberen te zien. Voorkeur gaat uit naar de Masai Mara in Kenia.
Wie heeft er een leuke route van ruim een week week in Kenia en van ruim een week in Tanzania?
Alle tips zijn welkom!
Grt Sietske en Jeroen
Vanuit Arusha (Tanzania) kun je naar Zanzibar vliegen of met de bus naar Dar en dan met de boot.
Voor safari heb je een goede 4x4 nodig en zelf reiden adviseer ik alleen als je ervaring hebt, bovendien is het huren van een auto erg duur.
Beter is een safari te boeken en te starten in Kenia enaf te sluiten in Tanzania.
Wil je de trek zien, dan moet je een paar dagen Masai Mara boeken maar je weet nooit zeker of je echt iets ziet. Hoe dan ook is een mooi maar erg toeristisch park.
In Tanzania moet je zeker naar Tarangire National Park gaan, heel veel olifanten en prachtige vergezichten.
Wil je meer weten dan kan ik je in contact brengen met een klein Tanzaniaans safari bedrijfje in Arusha.
Hoogseizoen is geen probleem wanneer je gaat kamperen.
Groet,
Marit
Fairsafari
Hoi Sietske en Jeroen.
Wij hebben precies hetzelfde idee in augustus. Misschien ipv kamperen evt in hostels.
Hebben jullie al een route bedacht?
groetjes,
Tamara
Hoi, we beginnen in Kenia. Nairobi-Samburu-Lake Baringo-Hell’s Gate-Nakuru-Masai Mara. Via Lonely Planet mooie campings gevonden. daarna door naar Tanzania. Daar willen we de Ngorongoro Krater zien en daarna richting kust en Zanzibar. We hebben niets geboekt. Doen we daar. Succes!!