Jambo!!
Gaat er toevallig iemand rond 17 augustus van nairobi naar tanzania?
Als jullie samen zouden willen reizen, hoor ik het graag!
Groetjes,
Simone
Jambo!!
Gaat er toevallig iemand rond 17 augustus van nairobi naar tanzania?
Als jullie samen zouden willen reizen, hoor ik het graag!
Groetjes,
Simone
Bomba :zon02:
Mambo vipi?
Ik ben nog onbeslist over de vakantie welke ik wil nemen, maar ik heb al een stage achter de rug van 6 maanden in Tanzania. Ik wilde altijd al eens terug om terug te gaan en vakantie te vieren /cq de mensen daar verder helpen. Wat voor vakantie word het precies? Of gaat het meer om het reizen van A naar B en daarna de eigen weg?
let me know
thanks!
He Alex!
Leuk dat je reageert!
Echt super dat je 6 maanden in Tanzania bent geweest!
Ik ga als vrijwilliger werken in een weeshuis in Thika, Kenya. Vervolgens wil ik graag vanaf ongeveer 17 augustus van Nairobi naar Tanzania reizen. Met de trein is dit niet echt een goede optie in m’n eentje.
Ik zou graag iets van het Noorden willen zien:
-Ngorongoro;
-Serengeti;
-Arusha.
Ongeveer 10 dagen, dan begint mijn studie weer.
Ik hoor het wel!
Groetjes,
Simone
Bomba :zon02:
Mambo vipi?
Ik ben nog onbeslist over de vakantie welke ik wil nemen, maar ik heb al een stage achter de rug van 6 maanden in Tanzania. Ik wilde altijd al eens terug om terug te gaan en vakantie te vieren /cq de mensen daar verder helpen. Wat voor vakantie word het precies? Of gaat het meer om het reizen van A naar B en daarna de eigen weg?
let me know
thanks!
http://stijl.wereldwijzer.nl/images/statusicon/user_offline.gif
Gelukkig ligt dat allemaal naast elkaar dat is wel zo lekker. Er gaat wel een bus van Nairobi naar Arusha, die hebben we op de terug weg genomen, dat ging redelijk ok en na 6 maanden aclimatiseren waren we goed in staat te genieten van de chaos in zo’n bus.
Als ik terug ga naar waar ik ben geweest (Kibara) is dat ongeveer een dag rijden (iets meer) naar Arusha/Serengeti. We hadden de tocht gedaan in een brakke auto (don’t ask), wellicht als de tocht in een 4x4 gemaakt word gaat het wat sneller, het is meer kuil dan weg daar ![]()
Terug gaan naar Kibara is dat wetende misschien niet zo erg slim gezien de reistijden, maar goed Tanzania is een mooi land waar je goed vakantie kan vieren ook. Zeker als je de Serengetti uitkiest als standplaats. en Arusha is goed verwesterd, als in; asfalt, leuke tentjes en heuse disco’s waar blanken met gebrek aan ritme goed opvallen ![]()
Afijn, ik vind tien dagen wel ok, ietwat kort, maar het is (in mijn sociale omgeving) niet vanzelfsprekend dat er zomaar iemand zin heeft in Tanzania, dus prima!
Aan Nairobi had ik zelf nogal een trauma overgehouden (lees, lege portemonnee) maar goed, indien je met z’n 2en reist, en nu ik weet waar op te letten, valt het vast mee.
Ik ben er wel voor, al weet ik niet of het verkrijgen van een visum (als ik/we eenmaal besluiten te gaan) voor problemen gaat zorgen.
En ik zal weer ff moeten kijken of ik nog mag van de GGD (heb stiekem nooit de vervolgafspraak gemaakt om de malaria/spuiten kuur af te maken, vond het eigenlijk geldklopperij, en nergens last van gehad ondanks te zijn aangevallen door honderden muggen)
Edit: nee ik lieg, Arusha was de roadtrip waar we volgens mij ook voor overnacht hadden, de serengetti was gehaald in een dag, geslapen voor de poort en daarna t park door.
beetje roestig, is alweer een poosje terug. Maargoed, dat terug gaan naar Kibara is dan nog niet haalbaar, maar dat hoeft geen show stopper te zijn.