Vrouw alleen op reis in Guatamala

Hoihoi,

In November vertrek ik zeer waarschijnlijk richting Guatamala. Voor het eerst alleen op reis, super spannend…

Welke meiden hebben ervaring met het alleen reizen in Guatamala? Is het goed te doen? Hoe zit het met de veiligheid?

Ik heb me natuurlijk al wel ingelezen en een vriendin is er in 2008 geweest, maar er kan inmiddels van alles veranderd zijn natuurlijk.
Dat je je gezond verstand moet gebruiken begrijp ik, dat geldt voor iedere reis. Maar zijn er daarnaast nog extra dingen waar je rekening mee moet houden?

Bedankt alvast!

MaVe

Waar je altijd terecht kunt is bij Sol Latino in Quetzaltenango (Xela). Ik woon hier al meer dan 8 jaar en nog altijd met veel plezier! Eens zin in een praatje, hulp of advies nodig voor of tijdens je reis door Guatemala, altijd welkom!

Groetjes,
Rineke
Mob.nr (00502) 5613-7222

info@spanishschoolsollatino.com

http://casalatinaxela.webs.com//
www.SalsaLatinaAcademy.com

MaVe,

Ik ben wel geen vrouw maar heb wel ervaring in Guatemala en weet dat veel vrouw de reis alleen hebben gemaakt. Veel haken aan met andere toeristen en zijn zo dan toch niet alleen maar het goed te doen.
Let wel op de tijd dat je gaat. Grote kans dat er veel regen is en misschien al heel veel regen is gevallen. Met name in Oktober valt er erg veel regen wat weleens voor problemen kan zorgen.

Neem je gezond verstand mee en draag niet zo open kleren want die latinos zijn nogal licht geraakt. En let op je geld en waardevolle spulletjes. Je zal van veel toeristen goeie adviezen krijgen op je reis dus dat zal wel goed komen.

Veel plezier…

hallo,
ik ga in augustus opnieuw naar Guatemala, dit maal ook alleen! Zoals je zelf al zegt inderdaad je gezonde verstand gebruiken!! Inderdaad niet te ‘bloote’ kleding etc en s avonds laat niet alleen over straat! Al enig idee waar je heen gaat? Xela is goed te doen, hier ben ik eerder geweest en voel me daar prettig! Ook kan ik je de spaanse school sol latino aanraden!! Een zeer gezellige fijne spaanse school, waar je goede les krijgt en met leuke activiteiten waar je aan deel kan nemen! Ook kunnen zij een gast gezin verzorgen of een verblijf in een appartement!
Veel plezier met je voorbereidingen!
groetjes Mirjam

1 like