Reisadvies Guatemala

Hallo!
In maart ben ik van plan om naar Guatemala te gaan. ik wil daar een talencursus doen, vrijwilligerswerk en lekker rondreizen. zelf ben ik erg enthousiast alleen ben ik heel benieuwd hoe het daar werkleijk zal zijn omdat het door veel mensen mij afgeraden wordt de laatste tijd. Wie kan mij wat vertellen hoe veilig het werkelijk daar is om als vrouw alleen te reizen? en graag ook tips en of ervaringen w.b. vrijwilligerswerk en een talen cursus…

groetjes Gé-Anna

Dag Gé-Anna,

Voor een talencursus heb je de keuze tussen ruwweg Antigua en Xela (Quetzaltenango). In Antigua zit je eigenlijk in een westers (Europees) eilandje in Guatemala, je zal er bijgevolg waarschijnlijk meer Engels dan Spaans spreken, maar het is er wel zeer gezellig. In Xela heb je relatief weinig toeristen dus veel beter om Spaans te leren en je zit er ook echt in Guatemala. Een zzer belangrijke tip: neem ook genoeg warme kleren mee, je zit dan wel in de tropen maar Guatemala is zeer bergachtig en kan (vooral 'snachts) zeer koud worden, zeker aangezien er nergens verwarming aanwezig is. Veiligheid, maak dat je je Spaans snel onder de knie hebt en gebruik je gezond verstand, geen opzichtige juwelen en dergelijke en integreer met de mensen op een gezonde manier.

Succes en als je nog vragen hebt, laat maar komen (fulgorke@hotmail.com)

Hoi!

Ik ben er zelf net geweest en er gebeuren af en toe inderdaad rare dingen. Heb zelf niks meegemaakt, behalve dat mijn huisgenootje is overvallen. Voor actuele info moet je even op de site van de amerikaanse ambasade kijken. Let wel op dat daar echt alle incidenten worden genoemd en het misschien iets somberder wordt voorgesteld dan het is.
Ik heb me, afgezien van de rare verhalen, daar niet onveilig gevoeld. Neem je voorzorgsmaatregelen: niet in het donker reizen, geld niet op 1 plek bewaren etc. Zou ook zo mogelijk niet alleen reizen, maar je vind daar vast mensen om mee te reizen.

veel plezier!

Hoi anna,
ik ga ook in maart naar Guatemala en ik begin daar met een talencursus spaans. Deze heb ik van de site Antiguaselect.com. Daarnaast komen er ook wat mensen uit nederland die daar hun kleinkind gaan laten dopen waar ik ook naartoe ga. Verder word ik ook erg bang gemaakt en dat word ik ook met de dag meer, maar ik hoop dat ik een geweldige reis ga maken. Ik zit al steeds mensen te vragen of ze niet toevallig meewillen :smiley: maar helaas. Ik hoop gewoon dat het goed gaat en dat ik met me gezonde verstand ver kom!!! Heb jij al geboekt? Misschien tot dan.
Groetjes Sabine