Reisadvies Veiligheid

Beste allemaal,

tot voor kort had ik het plan om naar Guatemala te gaan en daar Spaans te leren, nu las ik net alleen een niet zo opbeurend stuk erover op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Kan iemand die er kort geleden geweest is, mij vertellen hoe het reizen daar is en of het uberhaupt wel een goed idee is om als meisje alleen daar heen te gaan?
Dank alvast,
liefs, Dore.

Hallo,

We waren er najaar 2006 voor een week, sindsdien niet zoveel veranderd lijkt het.

Het beeld is wisselend. Guatemala City is zo ongeveer als een wat mindere wijk van grote Braziliaanse steden, veel gang-geweld daar en een ofwel machteloze ofwel aktief corrupte politie. Dus zo kort mogelijk blijven.

De andere gebieden valt best mee - we zijn in Flores/Tikal en Lake Izabal/Livingston geweest, en voor Antigua c.s. zal het net zo zijn. Wat meer op je quivive zijn dan in pakweg Thailand maar niet écht iets om bezorgd te zijn. Gold voor ons als stel en vermoedelijk ook voor een vrouw alleen…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Guatemala City is geen fijne stad qua veiligheid, Antigua is top alleen als meisje moet je na zonsondergang niet alleen over straat.
Guatemala is een top land, met een hele warme, vriendelijke bevolking.
Zou Spaans in Antigua doen, echt leuk en gezellig, evt in combinatie met salsa-lessen of de vele andere opties. Omdat er bij Lago Atitlan veel spirituele mogelijkheden zijn en mensen hier dus ontwaken en spiritueel groeien proberen de elite-gecontroleerde overheden mensen te ontmoedigen naar Guatemala te gaan. Echter, als je er één keer bent geweest wil je zo vaak als mogelijk terug. Zeker doen ruim voor het einde van de Maya Kalender!

Waarom voor het verstrijken van de Tzolkin? Is dat een meerwaarde ( zit er zelf ook aan te denken om in de zomer naar o.a. Guatemal te gaan)

Joost

Als je interesse heb in de Maya Kalender, is het interessant om de piramide-sites, zoals Tikal, voor die tijd te bezoeken, die allemaal verband houden met de Maya-einddatum.

Zo niet, en je wil gewoon blanco rondreizen is Guate ook erg de moeite waard en zul je absoluut onder de indruk raken van het land en een mooie tijd hebben.