Hey,
In grote lijnen zou ik van Delhi richting Spitivalley willen reizen, vandaar uit richting varanasi, richting jaipur en omstreken en zo terug naar Delhi, als eind halte.
Tips ivm (alleen) reizen (als vrouw) in Noord india?
Mooie bezienswaardigheden?
Hostels?
Zijn er nog mensen die dan in die buurt zijn?
Ha Josefien,
Geen enkel probleem als vrouw alleen te reizen in India.In die periode zitten veel mensen in Spiti dus genoeg aanspraak en nooit alleen(tenzij je het echt wilt).
Koop bij aankomst in een 2e hands Lonely Planet of kijk in de bieb in een. Alleen voor het begin van de reis, want daarna kom je genoeg mensen tegen die reiservaring hebben en mooie routes en guesthouses weten. Goedkoop eten kan overal.
Tip: Kies niet te verre afstanden en bestrijk een klein gebied. Kun je altijd terugkomen.
Zorg ervoor dat je de rust na grote steden doet, dus misschien eerst Delhi-Jaipur-Agra en Varanasi en daarna pas het noorden, want dit is rustiger er heerlijk om te zijn. Mooie wandeltochten, motortochten, prachtige rivieren, heuvels en bergen…hmmmmm
Hallo,
Ook ik ga in juni/juli alleen naar India (15 juni - 9 juli).
Ik heb net geboekt dus heb nog geen duidelijke plannen, maar ik wil graag naar Dharamsala e.o vanuit Delhi. Weet jij hoe je het gaat doen? Trein lijkt mij wel een leuk avontuur!
Daarnaast ben ik wel van plan om met een binnenlandse naar het zuiden/oosten te gaan om ook nog strand mee te pakken
Ik ben benieuwd naar jouw plannen!
Groetjes Jenneke
Naar Dharamsala kun je goedkoop vanuit Delhi met de bus. Er gaan tegenwoordig sleeperbussen en je hebt een slaapplaats alleen dan. `Beneden in de bus zitten pasagiers. Je kunt ook een dubbele plaats boeken. Heb je lekker veel ruimte voor bagage en te slapen.
De weg is bochtig, maar schitterend… Ca. 18-20 uur. Prijs tussen 300-800 Rs pp per plaats, afhankelijk bij welk reisbureau je gaat boeken. (kan nog duurder).
Het vliegen op Kullu is geen optie. Deze gaat zeer onregelmatig en moet je alsnog met de bus of duure taxi met chauffeur.
hoe was de reis…want we willen met twee eind september begin oktober ook op ons eentje voor een drietal weken naar Noord India…nog meer gegevens of ergens een reisverhaal…
Groeten van aan de belgische zee…