Hoi allemaal,
Afgelopen april ben ik afgestudeerd aan de universiteit. Helaas liggen de banen voor psychologen niet voor het oprapen… Aangezien ik op dit moment nog thuis woon, geen baan kan vinden en geen vriend heb, lijkt het me de ideale tijd om op reis te gaan. In 2012 heb ik 4 maanden gestudeerd in Australië, toen ben ik verliefd geworden op Oceanië. Ik zou nu dan ook graag naar Nieuw-Zeeland willen eind november 2015 voor 4 maanden (ivm een bruiloft in april). Nu heb ik niemand om mee te reizen, dus ben ik op mezelf aangewezen.
Mijn vraag is of het veilig is om als vrouw alleen te reizen in NZ? Ik weet dat je als backpacker ‘nooit alleen’ bent, maar ergens knaagt het toch aan me (en ook vooral aan mijn ouders haha). Ook zie ik verschillende organisaties zoals TravelActive en Activity International die startpakketten en samenreistickets aanbieden. Ik vind dit toch best duur en ik weet niet of dit het geld waard is; ik lees namelijk verschillende dingen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ten slotte vroeg ik me af of het voor die vier maanden verstandig is om een working holiday visum aan te vragen of een verlengd visitor visum? Ik heb namelijk wel wat spaargeld en ergens gelezen dat je zo’n 50 Euro per dag uitgeeft in NZ. Af en toe werken zou dus wel handig zijn, maar ik ben er natuurlijk ‘maar’ vier maanden, waardoor ik ook niet al m’n tijd wil besteden aan werken…
Alvast bedankt en groetjes,
Melissa