Hallo,
Zondag 13 januari stap ik in het vliegtuig voor m’n grootste avontuur tot nu toe; 2,5 maand alleen backpacken door NZ. Ik vlieg op Auckland en mijn plan is om eerst rustig naar beneden toe te werken richting het Zuidereiland, daar een hele ronde te doen en vervolgens weer naar boven toe te werken en de laatste week rond te hangen in Whangarei. Ik vlieg namelijk ook weer vanaf Auckland 
Nu is 2,5 maand naar mijn mening best wel lang en het idee is dus om af en toe wat te gaan werken. Aangezien ik wel budget moet reizen, vind ik het work holiday visum een beetje duur en weet ik niet of en hoe ik die ga gebruiken. Is het te doen om zonder dat visum wat tijdelijk werk (1 of 2 weken) te vinden in de fruitteelt?
Verder is het natuurlijk het mooist om het Zuidereiland met de camper of auto te doen, maar zoals ik al zei moet ik het met niet al te veel geld doen. Kun je met de bus ook overal komen? Ook om de mooie plekken van de natuur? Ik heb verder ook geen tent, dus verwacht van hostel naar hostel te gaan reizen.
Verdere tips zijn ook welkom!
Alvast bedankt!
Erwin
Ik heb zelf geen ervaring met werken maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je zonder de juiste papieren makkelijk een werkje voor een week of 2 zal vinden.
Wat ik wel weet is dat 2 maanden in NZ zo zullen voorbijvliegen. Wij reisden 10 weken met een campervan zonder te werken en dat was zelfs te kort.
Het zou jammer zijn dat je dagen/weken zou verkwisten aan werk zoeken, administartieve zaken regelen, van A naar B crossen,…
Bedenk ook dat je met het openbaar vervoer dikwijls van het ene centrum naar het andere gaat en dus nog dikwijls ver verwijderd bent van de vele afgelegen plekken natuurpracht die NZ rijk is. Hier komen vergt dus veel meer moeite en tijd.
Bedankt voor je antwoord!
Ik had inderdaad al van meer gehoord van het visa wel echt nodig was, dus die is inmiddels aangevraagd! Haha, 10 weken klinkt inderdaad lang, maar ik geloof ook dat het zo voorbij is
Alleen helaas heb ik als net afgestudeerde student niet een onbeperkt budget + vind ik het af en toe ook wel leuk om te werken en mensen te leren kennen
Hopelijk lukt het me met die mensen ook om op die afgelegen plekken te komen of heb je daar nog andere tips voor? Gaan daar excursies heen o.i.d.?
Heb je overigens een internationaal rijbewijs nodig? Weet niet of ik ga rijden, maar just to be sure 
Je hebt een internationaal rijbewijs nodig dus dat zou je nog vlug moeten regelen. Er worden heel veel excursies aangeboden zoals onder heel veel anderen: boottochten (Bay of Islands, Sounds, Wildlife Cruises,…), Jeep safari’s, trektochten, kayaktochten, gletsjer hikes met helikopter,… maar deze zijn vaak héél erg duur.