Vrouw alleen in Laos/Vietnam?

hallo,

ik ben een 22 jarige studente die het wel ziet zitten om ergens in april een paar maandjes te gaan reizen in thailand, laos, vietnam en/of cambodja.
nu vroeg ik mij af, of laos geschikt is om als blond meiske alleen rond reizen. Thailand lijkt me no problem. ik hou er namelijk wel van om mensen tegen te komen om dingen samen mee te kunnen doen (zoals mijn ervaring was in australie). maar in zuid amerika heb ik stukjes alleen gereist, en dat leverde nog wel eens vervelende situaties op. ik schat zuid-oost-azie een stuk veiliger en rustiger in, maar laos en vietnam weet ik niet zo goed. Kom ik daar wel makkelijk in aanraking met andere reizigers?want ik vfind het wel fijn om stukken samen te reizen.

Hoi Harmke,

Beide landen zijn heel goed te doen als blonde vrouw in je eentje. In Vietnam ben je overigens nooit alleen: alle touristen doen dezelfde tourtjes en pakken dezelfde bussen en eigenlijk is dat best vermoeiend… In Laos kun je makkelijker de massa ontlopen, Laos is echt een heerlijk land om te reizen. Wanneer je een Laos een bus neemt, zit je gewoon tussen de locals. Je krijgt wel een hoop aandacht, maar alleen positieve aandacht. Gewoon doen dus!

Jenny

Ik heb de zelfde ervaring: heerlijk land om te reizen, en helemaal geen vervelende ervaringen gehad! En als je wilt kun je heel veel andere backpackers ontmoeten, ook in Laos! Doen!:chin:

en daar was ik weer…terug in NL
ZO azie is inderdaad naar mijn mening een van de meest veilige plekken in de wereld om rond te reizen. Natuurlijk als je in je eentje bent niet te domme dingen doen (zoals altijd),maar dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Iedereen heel veel plezier in deze mooie landen!