Vietnam als vrouw alleen?

Hallo, ik ben zelf al meerdere maal op reis geweest (Thailand, Laos, Costa Rica, Ghana), maar altijd met iemand samen. Nu wil ik wellicht in september een week of drie alleen op reis, maar moet nog even een drempel over, want ik vind het toch wel spannend :wink:
Ik ben benieuwd of je als vrouw (32 jaar) goed alleen kunt reizen in Vietnam, of het er net zo ‘veilig’ voelt als in overige Aziatische landen.

Groet, Marloes

Ik heb in mijn eentje door Vietnam gereisd (vrouw, toen 28), geen enkel probleem!

Het eerste deel van mijn reis reisde ik samen met mensen die ik onderweg had leren kennen. We deelden een kamer en dus ook de kosten. Daarna splitsten onze wegen en reisde ik echt in mijn eentje. Dat was ook lekker: gewoon doen waar je zin in hebt en geen rekening houden met anderen.

Bij deze mijn reisverslag van Vietnam.

Er zijn landen in Europa waar ik het onveiliger vind om alleen door te reizen. Ik ben al verschillende keren in Vietnam geweest, heb ook al éénmaal alleen van noord naar zuid gereisd, nooit iets meegemaakt. Ik ben wel een man.

Als vrouw alleen kun je prima reizen door Vietnam. Het was mijn eerste verre reis alleen. Ik vond het super spannend maar toen ik er eenmaal was, vond ik het geweldig. Ik heb me niet onveilig gevoeld, de enige plek waar ik de sfeer wat minder prettig vond was Nha Trang. Weet niet of dat aan mij lag maar ik vond de sfeer er niet prettig en ben daar weer snel door gereisd naar Hoi-an.

Dank voor jullie reacties. Ik ga even goed bekijken hoe ik mijn programma wil indelen, heb ongeveer drie weken de tijd, wil niet als een gek gaan reizen want ik ben ook wel toe aan ontspanning.
Ik wil in ieder geval naar het noorden, daar het liefst een meerdaagse trekking gaan doen en dan richting het zuiden reizen, tussendoor of afsluiten met een paar dagen (dagdelen) strand. Ik geef niet zoveel om (grote) steden en massatoerisme, wel van leuke en sfeervolle hostels.
Ankor Wat heb ik ook nog overwogen, maar dan zou ik misschien een vlucht moeten nemen. Ik ga de programma’s van overige reizigers eens bekijken.

Groetjes Marloes

Hallo Marloes,

Heb je Mai Chau ook al eens bekeken of dat in je schema in te passen is, is een prima alternatief voor Sapa.

gr.
Ton.