Alleen reizen

Hey,

Aangezien ik het niet zo heb op georganiseerde reizen ben ik volgend jaar van plan om alleen door thailand, cambodja en Laos te reizen.

Ik zou graag willen weten of het goed te doen is om als vrouw alleen te reizen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Simone

Prima te doen. Ben trouwens geen vrouw haha. Maar nee dat moet geen enkel probleem opleveren. Natuurlijk moet je in de grote steden een beetje opletten maar waar moet je dat niet. Gewoon je gezonde verstand gebruiken.

En je overnacht waarschijnlijk in hostels (toch?) dus daar zal je ook genoeg andere mensen ontmoeten waarmee je 's avonds een drankje mee gaat drinken of een stukje samen de zelfde kant op reist.

Succes en veel plezier!
Jeroen

Hi Simone,

Alleen reizen als vrouw gaat in Azië inderdaad prima. Ik ben vorig jaar alleen door Maleisië getrokken en heb me nooit onveilig gevoeld. In amsterdam ga je ook niet bepaalde steegjes in, zeker niet 's avonds, dus dat doe je daar ook niet. En uiteindelijk ben je vaak niet alleen, want je ontmoet heel gemakkelijk mensen. Komende zondag vlieg ik naar Bangkok om van daar rond te trekken in Thailand, Cambodja en Indonesie, in twee maanden tijd. Zin in!

Vast veel plezier met de voorpret!

Buttrfly

Ik kan het genoemda alleen maar onderstrepen. Gezond verstand en alles komt goed. Zijn fijne landen om alleen te reizen :smile: