Ik zal in Januari voor een maand of 3 door Laos, Cambodja en Vietnam reizen. Hoewel ik al eerder alleen heb gereisd, ben ik benieuwd of er dingen zijn waar ik rekening mee moet houden wanneer je als vrouw alleen deze landen bezoekt.
Ook ben ik benieuwd of er misschien reisgenoten in deze periode ook alleen reizen in deze landen.
Do’s and Don’ts, tips, het is allemaal heel erg welkom!
Hoi Vera!
Ik las net je berichtje en ik heb nog geen concrete plannen gemaakt, maar mijn idee is ook om in Januari te beginnen met een nieuw backpack avontuur. De landen die ik zou willen bezoeken zijn ook Laos, Cambodia, Vietnam (Thailand, Nepal, Tibet) dus misschien vind je het leuk om contact met me op te nemen dan kunnen we er gezellig over kletsen en kijken of onze interesses overeen komen?
Ik heb twee jaar geleden ge-backpacked door Thailand en Indonesie, veelal in mijn uppie, maar ik heb ook een leuk reisgenootje toen via deze website gevonden. Dus ik ben benieuwd naar je reactie!
Het lijkt me zeker leuk om contact te houden en wellicht als onze plannen en interesses overeen komen dat we gezellig een tijdje kunnen samen reizen!
Heb je al een ticket. Ik vlieg 16 januari naar Bangkok.
Ik heb ook die landen (en nog Thailand) in mijn eentje bereisd afgelopen jaar en ik vond dat prima. Heb geen problemen gehad en me nooit onveilig gevoeld. Sowieso ontmoet je overal zoveel mensen dat je in de praktijk weinig alleen zult zijn. Alleen Pnohm Penh is minder veilig, maar daar zal je voornamelijk toeristische dingen gaan bezoeken en dan zorg je gewoon dat je in een veilige straat of zo komt te zitten of misschien ben je dan toevallig al wel met iemand. Rekening houden is in ieder geval met niet te uitdagend kleden of in zo’n grote stad dronken door verlaten steegjes gaan of zo want dan ben je natuurlijk een makkelijke prooi. Gewoon gezond verstand gebruiken ;).
Wat ik net trouwens in een ander topic heb geplaatst: ik ben een maand in Vietnam geweest en daarbij getuige geweest van 1 poging tot beroving en 1 echte beroving. Bij beiden werd de tas van je schouder getrokken vanaf een scooter. Verder heb ik me niet onveilig gevoeld. Hou hier gewoon rekening mee door niet vlak langs de straat te lopen met je tas bungelend in je hand aan de kant van de weg. Doe het om je hele hoofd en schouder, aan de kant van de muur/winkel en houd deze vast. Zorg er daarbij voor dat je drukkere straten pakt en als het donker is je ook geld in je BH of schoen of weet ik het stop. Zo nam ik 's avonds gewoon nooit mijn camera mee voor de zekerheid.