Zomer 2016 Thailand, Laos, Cambodia, Vietnam

Beste reizigers,

Ik ben van plan na mijn examen te gaan backpacken door Thailand, Laos, Cambodia en Vietnam.
Enorm naar uitkijkend ben ik op dit forum terecht gekomen voor wat meer informatie en eventueel mensen die deze trip ook gaan doen. Ik heb bewust gekozen niet met een vriendin samen te gaan, dit omdat ik het juist zo leuk vindt allerlei nieuwe mensen te ontmoeten en ik wel van wat uitdaging houd. Toch wel erg spannend voor het eerst helemaal alleen, hoe hebben anderen dit ervaren?

Zijn er reizigers die hier deze zomer ook zitten, wie weet kan je zo al wat mensen ontmoeten;)!
Ik ben heel benieuwd naar iedereen die hier iets over kan zeggen, zo ziet mijn plan eruit:

Ams - Bangkok
> Chiang Mai

> Laos
> Cambodia
> Ho chi minh >Hanoi reizen en vanaf Hanoi vliegen naar Bangkok en terug naar huis.

Ik wil thailand, Laos, Cambodia en Vietnam door. In Vietnam lijkt het mij overigens heel gaaf met een scooter/motor rond te rijden. Iemand hier ervaring mee?

Groetjes!

Hallo Anne,

Top besluit om op reis te gaan.
Wij willen rond deze periode in die omgeving zijn (zie topic 15 maanden reis feedback)

Maar zoals je daar leest, niks staat vast dus op welke dag we waar zijn… geen idee
Ook nog geen exact idee over welke landen we makkelijk door kunnen reizen (ivm voa)

Hoi! Ik doe net als jij dit jaar eindexamen. Nu ben ik nog steeds bezig met het maken van beslissingen. Ik wil alles van de wereld zien: maar wanneer, hoe, hoelang? Vet moeilijk dus. Anyway, heb jij jouw vliegtickets etc. al geboekt? Of is nog niets zeker? Ik zit er aan te denken om met de trein vanuit Moskou via Mongolië naar Beijing te gaan. Vanuit daar zou ik verder willen reizen. Maar ja: struggles. Kost veul centjes. Jouw reisplannetje klinkt ook wel nice, hoe heb jij alles geregeld?

Hoop van je te horen!! Ben benieuwd en tips van iedereen zijn welkom!

Hey Charlotte! Ik heb ook plannen, nog niet concreet alleen. Ik weet van mezelf dat ik niet graag alleen ga, maar tegelijkertijd wel een (nog) onbekende mee op reis wil hebben (al is het maar tijdelijk). Zoek jij iemand om eerst samen mee te gaan? Daarna zie je altijd daar wel. Ik kan door de studie ook pas begin juni weg, dus dat maakt je post aantrekkelijk! Mijn naam is Joel, trouwens en ben 23 jaar. En een diep verlangen voor mij zijn de Filipijnen en Maleisië, maar sta overal voor open! Ik ben benieuwd, hoor hopelijk van je!

Groetjes Joel :slight_smile:

Heeii,
Ik ben bijna 18 en doe dit jaar ook eindexamen. Ik had precies dezelfde route als jou in gedachten, maar dan nog wel met Australië en Nieuw-Zeeland. Misschien kunnen we wat ideeën uitwisselen?
Groetjes Mandy :slight_smile:

Hallo Anne,

Ik heb hetzelfde idee in mijn hoofd om van de zomer te gaan doen. Ik studeer dit jaar ook af maar ben nog opzoek naar een reisgenoot. Niet dat ik niet alleen zou willen maar mijn vader ziet dat niet zo zitten…
Erg gaaf je idee. Ik wil ook graag in Thailand beginnen en vanuit daar verder te gaan… Wie weet kunnen we een deel samen reizen? Hoe lang ben je van plan om te gaan…

Groetjes Mirthe

Hey Joel,
Je schrijft dat je ook plannen hebt om te gaan reizen maar nog niet concrete plannen hebt. Ook schrijf je dat je een onbekende mee op reis zou willen zodat je in ieder geval niet alleen bent omdat je jezelf daarin kent… Ik zit met hetzelfde en wil graag gaan reizen maar ik weet niet of ik een hele maand alleen wil reizen… Ik zou graag in Thailand beginnen en vanuit daar een stukje van Vietnam, Cambodje of Laos pakken. Aangezien ik maar 1 maand heb zal ik pas eind juli kunnen gaan tot eind augustus… Ik ben benieuwd naar je antwoord.

groetjes Mirthe

Wij zijn in 2013 op reis geweest in o.a. Vietnam en Cambodja. Zeker aanraders!
Op onze site hebben wij diverse blogs staan over reizen in deze landen.

Een scooter huren kan vrijwel overal. Het is echter niet legaal.
Ik zou het je niet aanraden. Wanneer er iets gebeurd ben jij als buitenlander (bijna) altijd degene die de schuld krijgt en vervolgens ben je niet verzekerd.