In juli en augustus ben ik van plan om 5 weken te backpacken in Vietnam en Los of Cambodja (welke van de twee weet ik nog niet) . Nu heb ik nog geen reisgenoot kunne vinden. Dus vroeg ik me af of het gemakkelijk en leuk is om alleen te reizen in Vietnam, en of je gemakkelijk andere backpackers ontmoet waarmee je samen kan reizen. Heef iemand misschien ervaring die er alleen naar toe is gegaan?
Ikzelf ben niet alleen naar Vietnam gegaan. Maar ik vind dat het best had gekund. Mijn ervaring is dat je snel contact legt met andere backpackers en ik ben ook meerdere backpackers tegengekomen die in hun eentje reisden. Ik denk dat dat niet zo’n probleem zal zijn. Vooral tijdens ritten met open bustickets of tours kom je makkelijk in contact met backpackers.
O, of als je in een cafeetje zit of op straat wat ‘ronddoolt’ kun je heel makkelijk aangesproken worden door een Amerikaanse backpacker, hihi. Nou ja, dat was mijn ervaring, hihi.
Misschien heb je al geprobeerd om een reisgenootje te vinden via bijvoorbeeld WereldWijzer? Nimbus Hosting Handig is dan om van tevoren af te spreken om te kijken of het echt wel klikt.
Hoi Erwin,
Ben net terug uit Vietnam dat ik in mijn eentje heb gedaan.
Om alleen rond te trekken daar moet je natuurlijk wel het type voor zijn, maar je
kunt dit in Viietnam en de andere landen die je noemt hel makkelijk doen.
Als je graag contact wil moet je het backpackers gedeelte opzoeken en de "kroegjes"waar jongeren zich groeperen.
Mijn ervaring is (en ik ben 54, dat je zowel met jong en oud heel makkelijk contact maakt, als je er zelf voor open staat) Het voordeel van alleen reizen is dat je je eigen tempo en dingen die je wilt zien kunt bepalen.
Laos is vooral natuur, als je daar vertier zoekt moet je in Vang Vieng zijn, verder de steden Vientiane (vond ik zelf wat minder) en natuurlijk Luang Prabang.
Cambodja is ook prachtig, vooral als je je interesseerd in de achtergronden.
Heel veel plezier in deze prachtige landen.
Henria
Hi Erwin, ik vroeg me af hoe het backpacken alleen in Vietnam is gegaan? Ik verblijf namelijk nu in Vietnam om de taal te leren en daarna wil ik ook 3/4 weken rondtrekken alleen.
Het backpacken was echt een super mooie ervaring.
In het begin was het wel even wennen, aan de cultuur, de mensen, en hoe je dingen moet regelen.
Maar als je daar aan gewend bent (gaat super snel) is de rest een groot mooi en spannend avontuur.
Je hoef helemaal niet eenzaam te zijn of te voelen als je alleen reist, maar je moet wel andere mensen opzoeken.
Dit is best makkelijk, zelf heb ik met heel veel verschillende backpackers samen gereist, met een fransman een Duise een Ier en noem maar op.
Als Tip wil ik je meegeven om vooral in gedeelde kamers te slapen (dorm rooms) hierbij kom je het snelst in kontakt met andere Backpackers. Veder is Vietnam super makkelijk met backpacken, je vindt makkelijk goede en goedkope hostels, en er gaan bussen elke dag overal naar toe. Dus ik zal het zeker doen als ik jouw was!
Groetjes, Erwin
PS Halong bay is geweldig, boek daar een boot trip! Super mooie natuur, en savond lekker van de bood af springen om te zwemmen en daarna karaoke .
Zie dat ik nooit heb gereageerd op je bericht. Dus hierbij: Dankjewel!
Ik ga zeker naar Ha Long Bay ookal blijkt het onwijs toeristisch te zijn, denk dat je het meegemaakt moet hebben.
Dankjewel. Xuan
Je hebt gelijk dat je halong Bay gezien miet hebben.
Maar wanneer je dezelfde ervaringen hebben als Erwin, vraag dan even of ie de naam van de boot wil noemen.
Boot en gezelschap is het belangrijkste in Halong Bay, anders heb je de kans om tussen 70+ Chinezen terecht te komen.
Je kan natuurlijk altijd genieten van de natuur.