leuk om te lezen hoeveel mensen er alleen op reis gaan richting Azië! Zelf ga ik in maart/april 2 maanden naar Zuid-oost Azië. Mijn naam is Kees, ben 27 jaar. Liever had ik langer weggewild, maar mijn baas geeft me ‘maar’ 2 maanden (al helemaal niet gek natuurlijk :-P).
Ik begin in het zuiden van Vietnam (HCMC), daar ga ik met 2 vrienden 2,5 week rondreizen, daarna gaan zij terug naar huis en ga ik alleen verder naar het noorden van Vietnam.
Mijn terugvlucht is eind april vanaf Kuala Lumpur en alles wat daar tussenin zit ligt voor mij open. Zou graag Laos bezoeken en dus Vietnam. Vanaf Laos wil ik naar Maleisië vliegen, wat verder ook nog helemaal open ligt. Omdat het voor mij de eerste keer is dat ik zolang alleen op reis ga lijkt het me leuk om stukjes met anderen op te reizen!
Zijn er mensen rond dezelfde periode in Vietnam, Laos of Maleisië en lijkt het je leuk een stukje met elkaar op te trekken? Let me know!
Ook nog Indonesie in de planning voor die periode? Ik zit daar van 15 april t/m 13 mei. Ik heb overigens een aantal dagen Kalimantan in de planning en dan jungle tour. Dat is vlakbij Maleisie, mocht je daar nog in de buurt zijn dan hoor ik het graag.
Ik ben overigens 26 en man. Misschien is het leuk als je je aanmeld bij onze facebook groep?
Ik raad jullie ten zeerste aan om lekker alleen te gaan (jullie zijn nog jong)
Echt waar je ontmoet ter plekke overal mensen waar je mee kunt optrekken, als je dat zou willen.
Stap een bus, vliegtuig, boot, hostel in en geheid je raakt aan de praat met iemand.
Je gaat zo ver weg op vakantie vanaf NL waarom zou je dan juist met NL-ers samen op pad gaan…
Geniet ervan! Ik wou dat ik nog steeds door Azie liep te slenteren met mijn backpack op mijn rug.
@ Bjorn, volgens mij is dat ook de strekking van de bovengenoemde berichten, alleen vertrekken en op zoek naar mensen die dan ook aldaar zijn. Voor sommigen is dit forum, en een facebook groep, die wij dus hebben, een zeer prettig medium om in contact te komen met anderen. Helemaal als je even niemand treft en er wel behoefte aan hebt of alvast tezamen in de stemming te komen voor de trip waar naar uit wordt gekeken
het is wel de bedoeling om naar Borneo te gaan om de jungle daar te ontdekken (en misschien te duiken).
Ik heb me een aantal dagen geleden inderdaad aangemeld bij die facebookgroep!
De komende maand(en) wil ik mijn reis wat meer vorm gaan geven dus ik houd je wel op de hoogte! Stuur anders even een berichtje?
En Bjorn, je hebt helemaal gelijk! Maar ben het met Hacquebord eens dat dat niet hoeft te betekenen geheel onvoorbereid op reis te gaan Afgelopen jaar ben ik in Thailand geweest en ook daar heel veel mensen ontmoet, vooral mensen die alleen reisden! Ben ook niet op zoek naar mensen die de hele reis met me mee gaan, maar meer inderdaad om welicht een ‘toevallige ontmoeting’ een beetje in de hand te werken