Vrouw, 59 jaar, flexibel reizen, basic, backpacken tent

Alleen reizen is prima, maar met iemand is vaak gezelliger. Ging altijd met mijn kinderen, maar die zijn de deur uit. Hou van beetje basic reizen. Net terug uit Noorwegen, bed in de auto en douchen met een pomp douche, eten koken op vuurtje of brander.

2 likes

Hai ik ben een vrouw van 65 en reis ook veel alleen, was vooral naar Azie. Ik ging dan steeds voor drie maanden. Ik sta open om ook (soms deels) samen te reizen. Ik rijd geen auto meer, misschien wel in een verlaten oord :slight_smile: . Ik houd van basic, dus ook wanneer ik verre reizen maak.

groetjes Maryon

Hoi Maria,

Leuk dat je een berichtje stuurt!

Ik ga eind oktober naar de VS en huur daar een auto en National Parks bezoeken. Onderweg wil ik dan in de auto slapen of in een tentje.

Afgelopen jaar heb ik door Zuidoost Azië deels gefietst deels met de trein en bus.

Even een kanttekening en dat is dat ik niet in het vliegtuig kan. Ik ga dus nu ook met een goedkope cruise erheen.

Ben heel benieuwd hoe jij reist dan?

Kunnen ook altijd afspreken. Ik woon in Gennep, maar afstand is geen probleem​:sweat_smile:

Hartelijke groet,

Margot

Oeps, zie nu dat je Maryon heet, excuses!

Hai Margot leuk jouw bericht terug! Ik blijf nu nog even in Nederland.
Ik sta open voor Mexico, canada en noordelijk deel van Europa.
Ik vlieg wel, vind dat niet fijn alleen het is een eind naar bv Asie. Hoe ben je daar heen gereist?
Ik verplaats me daar dan op fiets, taxi, scooter, trein, bus… Ik heb een budget dus ik ga voor betaalbaar. Heel enkele keer spat ik een nachtje uit wanneer even genoeg van primitief.
Ik houd me bezig met yoga achtige dingen, natuur, cultuur en eten. Heb je een idee.
Ik woon in Utrecht.
Ik ga weer op pad of januari 2027, zeker eind maart 2027. Ik denk aan Vietnam of India als start…

Alle goeds

Ps goedkope cruise om ergens te komen is misschien een aparte belevenis. :wink:

Hahaha, cruisen is niet mijn hobby, maar het is in elk geval een mogelijkheid met mijn oorproblemen. Azië ben ik eerder met de transsiberie express geweest, maar nu ook met cruises. Heb ook al eens een vrachtschip genomen, maar dat gaat bijna niet meer na de corona (verzekeringen erg duur).

Ik ga als mijn ESTA 3 maanden voorbij zijn door Mexico fietsen en dan naar Guatemala en Nicaragua. Delen zal ik ook de fiets met de bus meenemen. Ben daar al eens eerder geweest en heb toen overal gekampeerd. Supermooie reis gehad!

India wil ik ook wel, maar is nu lastiger te bereiken (zonder vliegen). Ook zeggen ze dat je daar als vrouw alleen niet overal kan reizen. Mijn dochter is daar nu met haar vriend en van hun hoor ik wel of dat echt niet aan te raden is.

Groetjes

O ja, Azie en eten is een goeie combinatie, Mexico ook trouwens! Ik hou van natuur en van mensen, wandel en fiets veel, ga ook altijd een paar dagen de grote steden in. Ik slaap overal wel, dus als er een bed is dat ik niet hoef te delen met bed bugs is het prima.

Klinkt heel mooi dat je de fiets pakt. Ik zou dat wel bv op Java doen waar het platter is,ik heb niet meer de power om echt intens te fietsen. Wat dat betreft wil ik mijn (nog te kopen) e bike pakken en daarmee in Nederland, Belgie en Engeland gaan rondreizen, kamperen, niet verweg, wel erg leuk lijkt mij.
Ja India ik heb twee vriendinnen die daar jaren hebben gereisd en daar nu inmiddels wegen hebben gevonden. Overdag reizen is slim en verder van binnen met een bepaald “gevoel”.
Je plan om door Mexico te fietsen (met bus ook) vind ik ook behoorlijk lef hebben, je bent ook wat meer kwetsbaar, al is dat natuurlijk ook weer betrekkelijk.
Zien we iets gezamenlijks opdoemen dan lett me know, ik ook. Kan wellicht zijn dat we elkaar ergens treffen hoe we daar dan ook maar zijn terecht gekomen : - )

heb het goed

ps Ook mooi dat je je door niet vliegen en oorproblemen niet liet weerhouden!

Is de transsiberië expres niet erg duur?

Nee, de transsiberie express (begin Moskou eind Beijing, dus eigenlijk transmongolie) kostte ongeveer 350€ voor de hele reis met veel stops, dus dat vind ik niet echt duur. Wel derde klas, maar dat vind ik het leuks, tussen de Russen, Mongolen en Chinezen. Terug ben ik China doorgereisd en dan Kazachstan, Rusland. Dat was goedkoper. Heb overal tussendoor gekampeerd ook. Was echt supercool.

Ben inmiddels over de 140 landen geweest en nooit echte problemen gehad. Er is wel eens wat met oorlog, een visum of geld of slechte nacht ofzo, maar ben ook niet bang uitgevallen. De meeste mensen deugen en heb vooral overal hartelijkheid, hulp als nodig, fijne en leerzame gesprekken, leuke en mooie dingen ervaren.

Het zou kunnen dat we elkaar ooit ergens treffen! Geniet in elk geval van alle moois en goeds in deze wereld

O ja, ik ga volgende week naar Frankfurt fietsen en dan slaap ik in een hangmat onderweg, alleen twee bomen nodig, hangmat en stukje zeil. Is ook een hele ervaring en echt mooi langs de Rheingau

Hoi !,

Klinkt goed.
Zullen we een keer videobellen om kennis te maken?

Groetjes, Els

Leuk!

Zeg maar wanneer en hoe wisselen we nummers uit?