Ik ben een fitte pensionado van 63 jaar en woon in Nijmegen. Ik will de komende jaren nog een aantal boeiende verre reizen maken. Ich heb ruime ervaring met reizen naar Azie en Latijns Amerika en wil op basis van low budget met alle soorten van vervoer en accomodaties de wereld in trekken. Mijn gedachten gaan uit naar reizen van maximaal 5 weken. De bestemmingen liggen daar waar op dat moment het weer mooi is. Voor Azie is dat ons najaar en vroege voorjaar en voor Latijns Amerika is dat ons najaar en winter. In onze lente en zomer wil ik bij mijn vrouw en (klein)kinderen blijven. De reizen wil ik 100% in eigen beheer voobereiden en uitvoeren.Ik ben op zoek naar een maar mogelijk ook meer mannelijke gelijkgestemde reisgenoten om na een goede voorbereiding met zijn tweeen of maximaal vieren deze reizen te maken. Ik heb me nog niet vastgelegd op een tijdstip en bestemming. Ik heb natuurlijk wel wat interessante ideeen.
Gezien de aard van de reizen is je leeftijd niet zo belangrijk maar wel je fitheid en je mogelijkheden om te improviseren.
Laat eens horen wat jouw plannen zijn.
EN ik ben een fitte pensionado van bijna 74, maar leeftijd is een kwestie van het hart en heeft met jaren niets te maken. Ik ben vanaf mijn 25e min of meer op reis. Ik heb in meer dan 55 landen gewoond, gewerkt of gereisd. Woon nu in Egipte maar ga ik het najaar naar Colombia waar ik een huis heb. Het afgelopen jaar heb ik in Vietnam, Cambodia, en Thailand gereisd. Maar als je eenmaal door de “travelbug” bent gestoken, blijft die jeuk altijd bij je. Dit jaar wil ik naar Rusland, Mongiolia, China en Tibet, met wederom een tijdje in Thailand waar ik kennissen heb. Ik reis het liefst per trein, bus of boot, maar vlegen is soms onvermijdelijk. Ik wil half tot eind mei vertrekken voor een week of twee: eerst naar NL, dan naar USA, beiden voor familebezoek en na terugkeer in Cairo naar Moscow en vandaar overland naar Beijing etc. etc. Maar ik ben zeer flexiblel. Ik zoek meestal B&B, hostels of bij mensen thuis. Ik ga nooit naar DeLuxe Hotels of resorts (behalve als ik werk. dus nu niet meer).
Laat me wat meer weten over je plannen.
groeten van Ronald