ik ga half november per boot naar Brazilië, Salvador. En vanaf daar ben ik van plan 5 weken alleen door zuid amerika te trekken. Ik twijfel tussen door te gaan naar het zuiden ( Pategonie) of door Bolivia en Peru te trekken. ik ben benieuwd hoe dat is als vrouw alleen. En zijn er meer mensen met deze leeftijd of zijn het voornamelijk jonge backpackers die je tegenkomt. Wie heeft ervaring hiermee?
Als alleenreizende vrouw heb ik het prima gehad en me veilig gevoeld. Ik was met mijn dertig wel 1 van de oudsten in de hostels. Misschien dat je meer leeftijdsgenoten tegenkomt in andere accommodatie?
Ik sluit mij aan bij wat Ilse zegt.
Maar ik heb wel een hele tijd in Peru gewerkt in een organisatie voor Spaanse les en vrijwilligerswerk waar ik oudere mensen tegenkwam, de oudste was daar 70 jaar! Dus het is zeker niet onmogelijk, je komt zeker wel mensen tegen!
Voor Patagonië moet je goed kijken naar de tijd van het jaar.
Peru en Bolivia hebben ook weer heel wat te bieden… Ik denk dan aan de fameuze Machu Picchu, maar ook het Titicacameer, de Colca Canyon, Nazca lijnen, de Amazone, de zoutvlakte van Uyuni en alle adembenemende lagunes daaromheen, … noem maar op!
dank je wel! heb jij ook ervaring met de maanden november en december in Peru en Bolivia? voor pathogenie is het nl. dan het goede klimaat maar voor Peru en B is het eigenlijk het verkeerde seizoen.
Een tip voor jou als je naar en door zuid amerika gaat reizen. Vergeet vooral de (oost) kust van Uruquay niet. mijn dochter woont daar. Zij heeft een site genaamd mijnjas.com. ze kan u informatie geven en begeleiden naar de mooiere plekken in Uruquay en ook brazilie. (dichtbij de grens)
Het land zelf is vol natuur en eenvoudig te bereizen. Ook de kustlijn is erg mooi. Aardige mensen en nog stresloos.Op dit moment is het voorjaar.
Mijn dochter woont in costa des esmiralda. vlakbij puncta del este.
Veel plezier. wij gaan voor de de 4 de keer in februari.
hallo, mijn ervaringen met het alleen reizen als vrouw alleen in Zuid Amerika zijn zeer positief. Ik heb ruim anderhalf jaar geleden toen was ik 66 jaar, ruim 5 weken in m,n eentje gereisd van het uiterste zuiden en weer omhoog tot de grens met Brazilie, en even over de grens.
Zowel in de grote steden als kleine stadjes, geen enkel probleem. Veel aardige mensen ontmoet, nooit vervelende situaties. Het helpt wel als je Spaans kan spreken. Ook midden Amerika, geen enkel probleem. Je moet het niet opzoeken natuurlijk. ,s avonds in het donker in stille straatjes lopen lijkt me niet handig, maar dat is het in Amsterdam of zo ook niet.
Dus lekker gaan, prachtig land, prachtige mensen en schitterende natuur.
veel plezier daar! Anouska
.
Wat een mooie reis gaat het worden! Ik ben wel benieuwd @connyk hoe je dat doet? Per boot naar Brazilie? Ga je met een vrachtschip of cruiseboot? Lijkt me zo gaaf om niet te hoeven vliegen, ben dus zeer benieuwd hoe ja dat gaat aanpakken.
hallo , Als u een reisgenoot nodig heeft ben ik een kandidate. Ik heb nog nooit alleen gereisd, altijd met mijn dochter maar nu heeft ze zelf een kleintje dus wordt het voor haar moeilijk. Ik ben een vrouw van 61.
Mvg afsa