Ik ben een sportieve vrouw van 63 wil deze zomer een aantal weken vrijwilligerswerk doen. Ben nog aan het rondkijken waar, wat en hoe.
Mijn beroep is theatermaker/schrijver en hoop mijn creativiteit te kunnen gebruiken voor een leuk project
Zijn er misschien dames of heren van mijn leeftijdsgroep die hier ook interesse in hebben zodat we wellicht samen kunnen overleggen cq. reizen?
Ik wil graag een periode vrijwilligerswerk gaan doen en mij inzetten voor een groep mensen die extra hulp nodig hebben. Misschien is het een idee om samen eens te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.
Hartelijk dank voor uw reactie. Het lijkt mij fijn om hier eens over te brainstormen. Twee weten altijd meer dan één.
Heeft u al een voorkeur wat voor werk, welk land en het aantal weken/maanden? Zelf gaat mijn voorkeur uit naar een periode van 3 á 4 weken maximaal. Mocht u plannen hebben voor een langere periode zal mij dat niet lukken ivm werkzaamheden.
Beste Joni,
Bedankt voor uw snelle reactie, zelf denk ik ook aan een periode van 3 en maximaal 4 weken. Mijn belangstelling gaat uit naar bijv. hand- en spandiensten bij bouw of verbouw van huisjes of schooltjes. Diverse technische werkzaamheden zoals electra, waterleiding of begeleiding van werkzaamheden. Ook heb ik ervaring met zowel huisdieren en paarden.
Heeft u zelf al een idee naar welke werkzaamheden uw voorkeur uitgaat en naar welk land u zou willen reizen?
Met belangstelling wacht ik uw verdere reactie af,
groet, Hans
Misschien dat ik jullie kan helpen. Zelf ben ik vorig jaar 4 maanden naar Tanzania geweest om daar te werken als vrijwilliger in mijn vakgebied, de orthopedagogiek. De organisatie waar ik mee weg ben geweest is Projects Abroad. Zij hebben ook een afdeling, Projects Abroad Professionals om de kennis van mensen met een baan in te zetten in ontwikkelingslanden. Ze zitten nu in 25 verschillende landen, Latijns-Amerika, Afrika, The Pacific, Azie en Oost Europa.
Wanneer je contact opneemt met de organisatie zullen zij je geheel vrijblijvend advies kunnen geven over jou wensen m.b.t. een project.
Super bedankt voor uw reactie. Ik ga zeker deze site napluizen. Ik heb al veel zitten googlelen en word eigenlijk overweldigd door de vele organisaties die vrijwilligersplekken aanbieden. Dan komt de vraag welke organisatie het best bij mij zal passen en op welke plaats kan ik mij het nuttigst maken.
Dat is dus nog best een klusje. Ik hoop dat u in ieder geval een fantastische tijd heeft gehad.
Ik heb zelf een project met SIW gedaan. Een leuke organisatie zonder winstoogmerk die zowel korte als lange projecten aanbiedt in heel veel landen. Er staat veel informatie op hun website: www.siw.nl
Misschien willen jullie eens kijken op www.travelunique.nl
Wij bieden vrijwilligerswerk aan in Oost- en Zuidelijk Afrika en zijn altijd op zoeken naar ervaren 55±ers.
Mochten jullie vragen hebben dan hoor ik dat heel graag !
Hartelijke groet,
Ik sluit me in het rijtje van vrijwilligersorganisatie hierboven aan
IBO-Nederland is een non-profit organisatie, we organiseren vrijwilligersprojecten van 2-4 weken in het buitenland. Zie onze website: www.ibo-nederland.org
mijn naam is Martin ik ben een 24jarig student bedrijfseconomie aan de VU. Ik doe momenteel onderzoek naar het effect van organisaties als projects abroad op de landen waar deze plaats vinden, maw hoe het geld besteed wordt, wat de indrukken van deelnemers gastfamilies zijn etc. etc.
Uit eerdere studies is gebleken dat dit zeer negatieve economische effecten heeft op de lange termijn. Met name tussen de handelswijze van profit en non-profit organisaties.
Graag wil ik in contact met je komen met mensen die via profit en non-profit organisaties vrijwilligerserk in het buitenland hebben gedaan.