Vrijwilligerswerk gezocht

Hoi,

Ik ben Ilse en ik wil graag na mijn eindexamen vwo voor ong. 6 tot 10 weken vrijwilligerswerk doen.
Ik ben dan 18 jaar. Ik ben op zoek naar een organisatie waarbij ik samen met (Nederlandse!) leeftijdsgenootjes op reis kan gaan naar bijv. Afrika of Azië, graag onder begeleiding. Ik ben dus niet op zoek naar een organisatie waar je aan je lot wordt overgelaten en daar in je eentje (of met andere internationale vrijwilligers) moet werken. Ook mijn ouders vinden een goede begeleiding erg belangrijk. Ik wil graag vrijwilligerswerk doen met kinderen, bijv. in een weeshuis.

Weten jullie misschien organisaties die dit soort reizen aanbied of hebben jullie hier ervaring mee?
Laat mij het alsjeblieft weten! :wink:

Groetjes,
Ilse

Nog even iets vergeten! Ik zou leuk vinden om vrijwilligerswerk te combineren met bijv. excursies, een safari of een rondreis (dit is geen vereiste!). Zijn er misschien organisaties die dit aanbieden? Ik zou het graag willen weten! :thumbsup:

Hallo Ilsie

Misschien kunnen wij je bieden wat je zoekt. Wij werken in Ghana en daar valt buiten de projecten voldoende te zien. Ghana is een veilig land en wij begeleiden onze vrijwilligers waar we kunnen. Toch is onze mening dat een vrijwilliger die voor een periode naar het buitenland wil gaan zelf initiatieven moet tonen op zijn/haar projecten. Wij hebben op al onze locaties iemand die voor je klaar staat maar die neemt je niet de gehele periode aan de hand.
Mocht je interesse hebben kijk dan eens op www.moonandstarguesthouse.com

Wij hebben al een flink aantal mensen aan een leerzame en pretig verblijf op 1 van onze projecten kunnen bieden (zie gastenboek)

met vriendelijke groet

1 like

Kijk ook eens op www.shadechildrenfoundation.nl. Je wordt daar zeker niet aan je lot overgelaten. Begeleiding wordt aangepast op de behoefte van de vrijwilliger. Er wordt natuurlijk wel een bepaalde mate van zelfstandigheid en eigen initiatief van je verwacht, maar daarvoor ga je ook vrijwilligerswerk in het buitenland doen, denk ik. Maar er wordt goed voor je gezorgd!
En in die periode zullen er zeker andere (nederlandse of belgische) vrijwilligers zijn.

27 oktober wordt er een informatiemiddag gehouden. Mocht je na het lezen van onze website en facebook pagina interesse hebben, meld je dan aan. Ik kan je ook eerst aanvullende informatie sturen (vrijwilligersgids).

Succes!

Dina van Doesburg
Shadechildrenfoundation@hotmail.com

1 like

Wat mischien ook een optie kan zijn is Vrijwillig Wereldwijd heeft projecten in Suriname lopen.
kijk op de website: www.vrijwilligwereldwijd.nl

1 like

Hai Ilse,

Khaya biedt een aantal projecten aan waar je samen met vrijwilligers en begeleiding in 1 huis woont, je elke dag naar het project wordt gebracht en we leuke uitstapjes organiseren! Kijk op www.khayavolunteer.com voor meer informatie. Anders; heel veel succes!!

1 like

Beste Ilse,

Ook Projects Abroad biedt veilige en goed georganiseerde vrijwilligerswerkprojecten aan, waarbij je bovendien in de weekends op excursie kan met je medevrijwilligers en zo het land van bestemming kan ontdekken. In Afrika en Azië heb je bovendien heel veel keuze! Neem alvast eens een kijkje op de website en aarzel niet om ons te contacteren als je vragen hebt! http://www.projects-abroad.nl/

1 like